Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

byta weaverklackar mot?

Featured Replies

Publicerat

Ju mer jag bygger om bössan, ju mer sticker dom där fula weaverklackarna i mina ögon. Finns det någon allternativ där hålen redan passar? Om man tittat tex på leupolds qr så är bakklacken så lång motför den jag har nu och redan nu är det kris att den ska rymmas på den lilla ytan. Så vad föreslår ni?

Avstånd mellan hålen är ungefär 21,7mm fram och 12,9mm bak

Skickar med en liten bild som visar vars problemet är. Det är på millimetern som det är nu

post-76-1141297182_thumb.jpg

Publicerat

Bara kör av klacken i bakkant. Det har jag gjort på en del som är borrade för långt bak. Annars brukar slutstycket gå i.

Går ju även lägga igen hålen fräsa valken och borra nya.

Sen kan du skaffa en helskena från typ Redfield. Då kommer bakre sitta bara med en skruv. Och det brukar vara mitt mellan de två hålen du har.

Publicerat
  • Författare

Kan ju vara ett alternativ. Har du ingen bild på hur det skulle se ut?

Har kikat lite på apel vridmontage men hur är det med hålen? Annars ser bakklacken till dom vara ungefär lika kort som den jag har.

Publicerat

Precis som du ser det uppifrån i den röda ringen. Följer du bara kanten på lådan.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

funderar på weaver grand slam stålbaser men hur är det med hålbilden? tror ni det kan passa?

Dom här milletbaserna ser intressant ut. Har hört att man inte ska lite på millet men deras baser kan ju inte vara sämre än någon annans  :). Just ja länken http://www.midwaysverige.com/sverige/eprod...leItemID=205878

Publicerat

Det första jag gjorde med min Hva 649 var att skruva av aluminiumbaserna för att montera Grand Slam baser,det är bara att skruva av och skruva på, exakt samma hålbild.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Ok det låter bra. Tror att det är aluminium jag har nu.

Vetefan om man inte ska ta och beställa warne maxima så man får samma som ringarna

Publicerat

Warne och Grand är bra och funkar likvärdigt. Problemet jag ser är att du kommer få ta av den också i bakkant om du inte flyttar fram hålen.

ALternativ är att montera dit en turn in helbas från burris,redfield,leupold. Då kommer bakre hålet mitt mellan de andra två hålen. Och du slipper något som sticker ut. Sedan finns det ringar i 4-5 höjder samt ext. att sätta på dessa baser.

Publicerat
  • Författare

Men hålen ser ju ut att vara så långt framme som möjligt. Hålet är precis där valken börjar. Menar du att dom skulle ha fräst valken innan dom borrade hålen?

Ser nu att jag har 55 bak och 35 fram. Om man kikar på midway så ska jag ha 45 bak och 46 fram. Jag blir inte riktigt klok på det här.

Borde jag inte kunna köpa s55 och s35 och bara byta ut? Tycker stålklackarna ser bättre ut. Dock måste jag slipa bort kanten mot valken eftersom det är gjort på den som sitter på

Passar inte dom här? http://www.midwaysverige.com/sverige/eprod...leItemID=287522

Håller på bli galen på alla klackar och skit :)

Kollade nu med linjal och bakre klacken är 1-2mm för låg. Dags att köpa 45 och 46 nu

Publicerat
Men hålen ser ju ut att vara så långt framme som möjligt. Hålet är precis där valken börjar. Menar du att dom skulle ha fräst valken innan dom borrade hålen?

Ser nu att jag har 55 bak och 35 fram. Om man kikar på midway så ska jag ha 45 bak och 46 fram. Jag blir inte riktigt klok på det här.

Min valk är fräst och jag använder Grand Slam S45 och S46.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Borde det inte gå att slipa lite på klacken också så man slipper fräsa?

edit: ringde smeden och sa som det var att bakre klacken är 1-2 mm för låg så jag skulle komma in med bössan så skulle han fixa det. Ska passa på och be han byta till något bättre när han lika håller på. Stålklackarna borde ju passa så det får nog bli dom

Publicerat
  • Författare

Så ja. Åkte in med bössan och han skulle sätta på grand slam klackar istället och jag skulle bara betala mellanskillnaden mot dom andra klackarna. Snacka om att dom är bra att ha att göra med. All credit

• 10 years later...
Publicerat

"
Ser nu att jag har 55 bak och 35 fram. Om man kikar på midway så ska jag ha 45 bak och 46 fram. Jag blir inte riktigt klok på det här."

årets trådlyft ? men vad gäller 55/35 eller 45/46.