Publicerat Februari 21, 201115 yr Härmed inbjudes er förenings/gilles medlemmar till tre bilfältskjutningar i Örnsköldsviks Skyttekrets 5-6 mars Lördag Anundsjöträffen och Moälvsskyttet 5+5 stationer Start Tjärnstugan i Bredbyn Mål Gottne Föreningsgård Anmälan 09:00-11:00 Arrangörere: Anundsjö och Moälvens Skf Söndag Gideåträffen 8 stationer (FM för Y-län) Start och mål: Skjutbanan i Gideå Anmälan 08:30-10:00 Arrangörer: Gideå Skf Servering vid start och mål på båda tävlingarna ==================================================== För tävlingen gäller följande: Klasser: Enligt skytteboken samt kikarklass (GFX) Avgifter: F15 -17 50 kr - övriga 150 kr Hederspriser: Utdelas klassvis i varje tävling. Faddrar: Ungdomar med faddrar får extratid på alla stationer Servering: Vid start och målplatsen : Gideå 070-6316602 eller 070-2984704 Anundsjö 0661-10875 Moälven 0660-92127 070-6467216 ALLA SKYTTAR HÄLSAS VÄLKOMNA. jättefina stationer. Jag kommer såklart, det får nästan ses som hemma då jag jobbar i trakten.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Det kommer minst en full bil från Umeå på lördag så räkna med hårt motstånd
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Det kommer minst en full bil från Umeå på lördag så räkna med hårt motstånd fan vad gött. jag och robsofts mr mauser skjuter med rem endast så det blir en tävlig till oss imellan.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare det bli inget knäskytte bara liggande testade bössan med rem för första gången i dag och den är fruktansvärd att skjuta med rem, balansen är helt åt skogen. vet inte hur den kan kännas så illa mot sauern men utmaningen gör mig mycket glad, det kändes otroligt kul att träna igen.
Publicerat Mars 4, 201115 yr Jag ser fram emot en trevlig dag 60 tävlingsskott kommer att bli skoj och att jag inte skjuter med min trötta koppargruvs pipa känns som ett klokt drag Skruvat på XC pipan och skjutit in den idag i den hårda vinden men avslutade med en 55mm serie på 500 med fabriksladdat så ids inte ladda inför morgondagen kommer inte att vara precisionen som avgör imorgon utan som vanligt gäller det att undvika misstag. Vi kommer i två bilar från Norr jag och Stefan samt Örberg och Andreas hoppas det dyker upp några flera kikarskyttar en full patrull borde man absolut få ihop, men tyvärr är det väl som vanligt alla möjliga undanflykter varför man inte åker och skjuter Det kommer säkert att vara en del vind så ska bli riktigt skoj att få ratta ordentligt på sidojusteringen.
Publicerat Mars 4, 201115 yr Synd att man bor i söder.. Burseryd kan väl inte vara så hemskans långt från dig?