Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

internetbaserad jägarexamen!

Featured Replies

Publicerat

är det någon som har fått respons/erfarenhet av den internetbaserade jägarskolan via jägarförbundets hemsida.

är den bra?

vad tycker ni???

står i begrepp att ta min jägarexamen men har för tillfället lite begränsade tillgångar

det jag undrar är väl egentligen- funkar den eller är det att kasta pengarna i sjön!

Publicerat
  • Författare

bump

Publicerat

Kollat lite, inte hört ngt om hur det funkar rent praktiskt men såvitt jag fattat så är det ett gäng som håller på kontinuerligt.

Mvh!

Publicerat

Jag tittade på den när frugan höll på att göra i ordning den inför lanseringen och jag önskade definitivt att jag haft den när jag tog examen.

Sedan beror det nog lite på hur man vill ta examen. Vill man sitta ensam på kammaren hemma eller läsa med andra?

Publicerat

Jägarnas riksförbund:s utbildningsmaterial är väl mycket billigare än SJF...

http://www.jagarnasriksforbund.se/page32811.php

http://butik.jagareforbundet.se/Kataloger/Jaktbutiken/Jagarexamen/

Sen finns ju möjligheten att köpa begaggnat för att sen bara läsa upp vilket man ofta kan göra gratis på större mässor typ Tullgarn, Bosjökloster m fl.

Sant, men frågan här gällde ju internetbaserad jägarexamen. :)

Publicerat
  • Författare

det här låter intressant..visst skulle man kunna göra det. men å andra sidan att ha ett bra paket med färdig handledning och div övningsprov är ju aldrig fel.

har iof sett en firma som har övningsprov på nätet till en kostnad av 99 kr i en vecka eller 199 för en månad..

man skulle kunna göra ett eget paket och vänta på rätt tilfälle att skriva

...men det känns lite bökigt!

Publicerat

Sant, men frågan här gällde ju internetbaserad jägarexamen. :)

Ok, jag tog fasta på att Bregotten nämde att han har begränsade resurser och internetutbildningen kostar ju 1995:- vilket är en del om man inga pengar har.... ;)

Publicerat

Kan man enbart skriva upp via nätet?

Publicerat

Nej, du kan även skjuta de praktiska proven på nätet.

:rolleyes:

:D:D

Publicerat

Ok, jag tog fasta på att Bregotten nämde att han har begränsade resurser och internetutbildningen kostar ju 1995:- vilket är en del om man inga pengar har.... ;)

Sant, RW, sant... :)

Publicerat

Alltså, jag tror inte du kan skriva upp via nätet...

Vad du får är: I denna webbkurs behöver du inte längre några böcker. Kursen är fylld med text, bilder, video, gallerier och övningsprov.

Mer info kan man läsa på: E-jakt

Publicerat
  • Författare

hur går man tillväga om man vill ha någonstans att skriva då och inte hittar någon jaktmässa i närheten varken geografiskt eller tidsmässigt?

Publicerat

Nej, du kan även skjuta de praktiska proven på nätet.

:rolleyes:

:D:D

Det frågade jag på SJF:s area här. Fick ett mkt spydigt svar nämligen ; Gissa :o:D Glad jag inte är med i denna sammanslutning :lol:

Publicerat

hur går man tillväga om man vill ha någonstans att skriva då och inte hittar någon jaktmässa i närheten varken geografiskt eller tidsmässigt?

I Stockholm kan man bland annat skriva upp på Walter Borg.

Borde finnas andra anslutna jaktbutiker mm i landet.

Mvh John

Publicerat

Jag tog en kurs via E-jakt.se och är nöjd som fan!

Jag fick ju licenserna.

Men jag har jagat livet också,lite grundkunskap är nog på sin plats om man ska ta e-jakt kursen.

Jag har boken om nån vill ge en liten slant för den.

Uppskrivning/skjutning gör du på vilken skjutbana som hells som har en godkänd Ledare.

;)

Publicerat

Som det redan har nämnts kan man skriva upp på alla större skjutbanor. Det är bara att ringa!

Sedan vill jag verkligen rekommendera att man tar jägarexamen via studiecirkel så man har god tid på sig att diskutera hela konceptet jakt och viltvård, inte bara vad man får skjuta, när och hur.

Jag kan säga att de som har gått hos mig kunde faktiskt gå ut i skogen och jaga efteråt utan att man behövde skämmas för dem :blush:

Jag anser att en realistisk tid för att både lära sig vett och etikett om jakt samt att röka ut de som inte har där att göra tar närmare 6 månader.

Men då bommar ingen teoriptovet eller skyttet heller och en mycket god gemenskap har skapats!

Jag har bjudit in många från kurserna på jakt hos mig och samma sak åt andra hållet.

Låt det ta sin tid. Jakt är inget man lär sig på några veckor...

Publicerat

Jag har boken om nån vill ge en liten slant för den.

Jag lyckades beställa 2 exemplar av "Jägarboxen" så jag har en oöppnad till salu också!

Publicerat
  • Författare

jag ser helt klart fördelarna med att det ska ta lång tid!

men nu är man ju lite ivrig och vill få hem bössorna som man har liggande hos farsan.

vore ju inte helt fel att ha skjutit in sin egen bössa och lärt känna den och hur den funkar innan man ger sig ut på jakt!

det finns ju alltid för och nackdelar med att göra saker fort resp långsamt eller billigt/dyrt.

sedan kan man ju inte neka till att man skulle gärna vara klar i sommar för att kunna vara med på jakten i höst samt ha möjlighet att få bort en del vildsvin som terroriserar det mesta av södermanland!

Publicerat
  • Författare

Jag lyckades beställa 2 exemplar av "Jägarboxen" så jag har en oöppnad till salu också!

du har pm! :D

• 3 weeks later...
Publicerat

du har pm! :D

jag fick tag i böckerna gratis så jag pluggade själv hemma.

sedan skrev prov och sköt proven och lyckades på första försöken....

betalade inte många kronor....

• 8 months later...
Publicerat

Hejsan,

Hur mycket vill du ha för boxen ?

Mvh Andreas Thorngren