Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Liten presentation

Featured Replies

Publicerat

Hej på er!

Är helt rudis på detta forumet, hittade hit mest av en slump. Är ingen jägare (åtminstone inte animalisk) men är intresserad av knivar, och här hittade jag direkt en massa matnyttig och intressant läsning. Tänkte inte orda så mycket mer om det, utan tänkte bara dela med mig med litet urval bilder av mina verk. Hoppas jag inte tråkar ut er. Hoppas kunna dela erfarenheter och tips med andra intresserade.

nr91detalj1.jpg

nr94detalj.jpg

nr55detalj.jpg

nr87detalj.jpg

nr83detalj.jpg

nr70detalj4.jpg

nr77detalj.jpg

nr74detalj.jpg

nr104detalj.jpg

Publicerat

Tjena Kalle o välkommen. :-)

Knivarna är jätte fina som vanligt o jag har väl kanske sett dem flesta förut i vissa andra kretsar :blush: men alltid roligt att se dem o franförallt för alla andra medlemmar här på jakt snack.. Du gör fint hantverk Kalle o ett kanon jobb. :)

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Tjena Kalle och välkommen :)

dina knivar är super fina speciellt den översta ;)

Trevligt att du hitta hit finns massa supertrevliga duktiga mäniskor här

/Jocke

Publicerat

Välkommen till jaktsidan!

Hoppas du kommer att trivas här ^_^

Publicerat

Vackra alster. :)

Välkommen och hoppas vi får se fler verk.

Publicerat

Tjenare o Välkommen :D . Fulltångarna var riktigt fina. Har du gjort nån av den modellen med fullflat slipning. Det skulle tror jag bli jäkligt snyggt.

Är det lönn i ändarna på den 5:e kniven.

Seved

Publicerat

HELVETE! Den andra fulltångaren skulle jag faktiskt betala bra för, kanske det går att göra en kopia/liknande? :blink::blush:

Välkommen är du i alla fall! Och kanske går det att göra en jägare utav dig också, du behövs... ;)^_^

Mvh

Publicerat

HELVETE!

Jag håller fullständigt med, den andra fångade min uppmärksamhet också!

Vackert!

Publicerat

Hej K-E och välkommen skal du vara , jägare eller ej ^_^

Mycket trevliga och fina knivar du har gjort/gör.

Hmm kniv nr 7 , har inte den varit "omslags bild" på Nordells hemsida ett tag innan ?

MVH

Eas

Publicerat

Snygga, ja till och med mycket snygga knivar. Jag gillade nog de som drog åt puukko-hållet mest (dvs nr 4 & 8). Inte så jättevanliga i svenskt knivhantverk såvitt jag kan erinra mig. Har ett par puukko-blad liggande men har inte kommit mig för att göra något av dem.

Publicerat
  • Författare

Tjenare o Välkommen :D . Fulltångarna var riktigt fina. Har du gjort nån av den modellen med fullflat slipning. Det skulle tror jag bli jäkligt snyggt.

Är det lönn i ändarna på den 5:e kniven.

Seved

Hej Seved!

Så du är här med, kul! Nej, jag har inte någon av mina fulltångemodeller med fullflat, bara skandinavisk slipfas (ännu).

Rörande 5:an, det är flammbjörk i ändarna samt tvärsågad masur i mitten.

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

HELVETE! Den andra fulltångaren skulle jag faktiskt betala bra för, kanske det går att göra en kopia/liknande? :blink::blush:

Välkommen är du i alla fall! Och kanske går det att göra en jägare utav dig också, du behövs... ;)^_^

Mvh

Hej och tack!

Rörande fulltångeknivarna så har jag designat 4 modeller själv och som jag beställer tillverkning på. Jag har 1 av varje av de 3 vanligaste på väg hem i slutet på denna veckan. Självklart går det att göra fler av den modellen, inga problem alls det är bara att säga till. Det går också att beställa vilken typ av scrimshaw man vill ha på det alternativa elfenbenet (polyester) som sitter i mitten av de segmenterade skalorna samt färg och eventuell dekoration av knivslidan.

Du kan ju PMa mig om du vill ha ytterligare information eller beställa en medan de finns tillgängliga för beställningar, annars byggs dom i olika varianter av material i skalorna. Alla knivar jag gjort finns att beskåda på den här länken, det är ett ensidesgalleri så det är mycket att titta på. http://knives.dreamlandproject.se/myknives.htm

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Hej K-E och välkommen skal du vara , jägare eller ej ^_^

Mycket trevliga och fina knivar du har gjort/gör.

Hmm kniv nr 7 , har inte den varit "omslags bild" på Nordells hemsida ett tag innan ?

MVH

Eas

Tack!

Jo, jag har haft kniv på deras hemsida, har dock gjort flera av mina modeller med segmenterade skalor, och jag tror det var en annan kniv som dom la upp där som ser nästan likadan ut.

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Välkommen till jaktsidan!

Hoppas du kommer att trivas här ^_^

Tack så mycket, det är jag övertygad om att jag kommer att göra!

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Hej Karl-Erik! Känner ju dig sedan tidigare men till er andra vill jag bara säga att Karl-Erik gör jättefina knivar med mycket hög kvalitet!!

Välkommen hit!

...och jaga kan man ju alltid börja med! Små mjuka djur är också mat! :P

//Niclas

Publicerat

Hej Seved!

Så du är här med, kul! Nej, jag har inte någon av mina fulltångemodeller med fullflat, bara skandinavisk slipfas (ännu).

Rörande 5:an, det är flammbjörk i ändarna samt tvärsågad masur i mitten.

Mvh / Karl-Erik

Javisst attan, trevligt forum det här :D .

Kan du inte prova o göra en, det skulle vara kul att se. Jag tror det skulle bli asbra.

Jaha flammbjörk, verkligt fin o tät flammbjörk. Verkligt fin hela kniven förresten.

Seved

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Riktigt fina knivar! Jag blev blixtkär i den första :wub:

Publicerat

Hej å Välkommen!

Är själv relativt ny på forumet. :blush:

Har märkt att det finns mycket kunnigt,hjälpsamma,roliga och framför allt snälla

människor här.Blir lite som en cyberfamilj.

Mycket fina knivar du visar här.Ser verkligen fram mot att

se dina framtida alster här också :D;).

Nicke (Lilltysken)

Publicerat

Oj, oj, oj! Jag tror jag är kär... :wub: Så många vackra alster på en och samma gång... det är som att vara i en godis-affär, ju! :P Hoppas vi får se mer av dina alster! Wow!

Oj, glömde säga välkommen.... :blush:

Redigerad med shamani

Publicerat

Imponerande snygga knivar du har gjort! Ser fram emot att få se fler bilder framöver..

Publicerat

är kniven längst ner till salu.

Publicerat
  • Författare

är kniven längst ner till salu.

Hej maddog,

Kniven längst ned har varit till salu, men blev såld till en Österrikare i morse.

Men jag har en likadan bit stabbad tvärsågad ek kvar, så det går ju alltid att göra något nytt med den, fast inte med samma blad dock :)

Tack även till er övriga för alla trevliga kommentarer, de värmer!

Mvh / Karl-Erik