Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersöksersättningen?

Featured Replies

Publicerat

Fått en lönespec från polisen.

Avdrag på ett rådjur i samhället som inte iofs inte var trafikolycka men fick ändå ett händelsenummer och jag blev inringd av polis.

Det djuret haltade på ena frambenet o en trolig gammal skada. tafik eller inte har manju ongen aning om.

Kan leva med det avdraget men nästa gång så ska jag hänvisa till kommunjägaren.,..

Fick oxå ett avdrag på älgolycka.

Vi han bli 3 som eftersökte, en som spårade först sen jag o löshund som avbröt och ny stånhund/spårhund kallades in.

Det ströks med motiveringen att endast en kan få ersättning på älg??

Kan leva med o bli utan de pengarna oxå.

Men det verkar lite lustigt.. ?

Fattar väl att det kanske spårat ut på en del håll så sett.

Såväl som vår insats kanske va för mycket. ?

Men hört ryktesvägen att på en del håll så ska de gå 2 på allt utom rådjur och får då ersättning för bägge gubbsen/kvinnsen.

Publicerat

""Men hört ryktesvägen att på en del håll så ska de gå 2 på allt utom rådjur och får då ersättning för bägge gubbsen/kvinnsen""

vi var två i natt efter en större gris, påpekade detta för k-mannen och fick till svar att ni får vara 10 om ni vill

men bara ett arvode betalas ut!

Så hur ligger det till?

MVH Roger

Publicerat

Kontaktmannen kan ta beslut om ett förnyat försök, dvs två separata eftersök. Ska ett tredje ekipage sättas på spåret är det polisen som ska ta beslutet.

Så kallat "förstärkt" eftersök kan göras på såväl älg som vildsvin. Då utgår full ersättning till alla deltagare. Polisen ska på "Internutbildning" under våren, tror det tar bort stora delar av dessa problem.

Publicerat
  • Författare

Kontaktmannen kan ta beslut om ett förnyat försök, dvs två separata eftersök. Ska ett tredje ekipage sättas på spåret är det polisen som ska ta beslutet.

Så kallat "förstärkt" eftersök kan göras på såväl älg som vildsvin. Då utgår full ersättning till alla deltagare. Polisen ska på "Internutbildning" under våren, tror det tar bort stora delar av dessa problem.

Låter bra.

I mina exempel ovan så har inte jag varit kontaktman, den som strukit är den som attesterar eller godkänner betalningen.

Om den personen är polis eller inte vet jag inte.

De lär nog ta ett tag innan alla knutar är upplösta..

• 4 months later...
Publicerat

Lånar denna länk! fick lönespec i dag på ett älgeftersök!! 490 kr efter skatt på 30% 700kr-30% =490 kan det stämma?? när det är-

Engångssumma som ligger under 1000kr..

Publicerat

Ersättningen är skattepliktig så det kan nog stämma. Vi har dock inget alls med ekonomihanteringen att göra så du måste nästan kolla detaljerna med Polisen och Skatteverket. Du kan sedan göra avdrag i din deklaration som kompenserar för de 30% man dragit av. Tror du hittar flera trådar på forumet om desa avdrag...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.