Publicerat Februari 24, 201115 yr Tja!! Det här verkar vara "the shit" jag håller på och kollar priset på denna till min nya DT10:a jag tror att jag blir oslagbar i sporting med en sån vad tror ni?? http://www.nill-griffe.com/Evocomp-Shotgun-stocks_189.html
Publicerat Februari 24, 201115 yr Hade en liknande tingest förut men i kolfiber och plastlaminat med aluminiumdetaljer som gjorde den justerbar i alla håll och kanter. Tanken är god men dödare bössa får man leta efter... Det enda den kan funka till är trap för i sporting vart bössan totalt värdelös. Min åsikt i alla fall!
Publicerat Februari 24, 201115 yr Den såg spännande ut! Hittade du nått pris på den till din dt10? Mvh Nicke
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare Det är sportec som tar in dessa i Sverige han skulle kolla upp vad den kostar,jag återkommer med detta inom kort.
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare Hade en liknande tingest förut men i kolfiber och plastlaminat med aluminiumdetaljer som gjorde den justerbar i alla håll och kanter. Tanken är god men dödare bössa får man leta efter... Det enda den kan funka till är trap för i sporting vart bössan totalt värdelös. Min åsikt i alla fall! Varför inte till sporting???
Publicerat Februari 25, 201115 yr Varför inte till sporting??? Pistolgreppet hindar den naturliga svingen. Ett hagelgevär är konstruerat för rörligt skytte, ett kulvapen oftast inte. Denna kolven ser mer ut som en bänkskyttebössa än ett vapen för naturlig sving. Denna kolv skulle dock fungera mycket bra vid DTL skytte där man bara skjuter frångående duvor men blir det för mycket sidledes svingande som vid t ex ABT eller trap så är jag skeptisk. Vid sporting varierar duvorna med 360 graders vinkel och då vill man ha en annan design på stocken. Om man kollar på skillnaden mellan single-shot trap bössor och sportingbössor så förstår man.
Publicerat Februari 26, 201115 yr Intressant wizard. Men en tanke som slog mej nu... Nathalie:s kolv ser ju liknande ut?? Och hon skjuter ju skeet. Sitter här och luft svingar lite och visst känns det som handleden blir stelare när jag försöker mej på en liknande vinkel på handen som kolven i länken har. Skulle vilja känna på en sådan kolv. /Nicke
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare Tja!! Den kostar 1850 euro, alltså liite för dyr för mig synd.
Publicerat Februari 26, 201115 yr Nathalie var med på en andjakt i höstas där vi är och leker och visst såg hennes kolv extrem ut.. Samtidigt, skeet är ju hyggligt statiskt och lirar väl inte riktigt i samma liga på något sätt som sporting eller? Mvh!
Publicerat Februari 26, 201115 yr Skeet är väldigt statiskt skytte med 7 st positioner att träna in så där kan det nog funka också men sedan spelar ju personen in också. Beroende på hur man är skapt i kroppen så måste man anpassa bössan därefter och det som är fel för en del kan vara rätt för andra. Dock funkade det inte alls bra en en dylik tingest i sporting för mig och det kändes mest pinsamt att gå in i klubbhuset med den Dock vill jag poängtera att det spelar ingen roll hur bössan ser ut så länge man mosar 100% av lerduvorna, oavsett disciplin!
Publicerat Februari 27, 201115 yr Tja!! Den kostar 1850 euro, alltså liite för dyr för mig synd. Fy fan... Kostar ju nästan som en ny bössa! Surt!