Publicerat Februari 25, 201115 yr Det finns ju ett antal olika varianter tex: Lumenok Firenock Easton Tracer X Nocturnal Lighted Nock Jag har försökt att forska lite i dessa och tycker mig ha kommit fram till detta: - viktmässing skiljer det ca. 0,6gram mellan tyngsta och lättaste (så det ligger nog inom felmarginalen) - Firenock är 3 gånger dyrare än dom andra så frågan är om dom är 3 gånger bättre? - Easton Tracer X verkar vara ganska ljus svaga - Lumenok får kritik för att dom trillar ur skaftet - Nocturnal Lighted Nock vekar lysa bra och ha bra on/off-funktion Men jag vill gärna ha mer input... Så vilka har ni provat? Vilken färg syns bäst?
Publicerat Februari 25, 201115 yr lumen! har haft skaft som dom trillat ur. men man kan kila fast dom jävligt hårt så är det mindre risk. dom kan slockna om dom träffar en sten eller snärtar mot marken, och hoppar ut igen. men får du rätt storlek till din pil så är det nästan ingen risk. det var dom klena bemanpilarna jag hade problem med. kör du carbon imp eller nån av dom i samma grovlek passar dom riktigt bra!
Publicerat Februari 25, 201115 yr Det finns ju ett antal olika varianter tex: Lumenok Firenock Easton Tracer X Nocturnal Lighted Nock Jag har försökt att forska lite i dessa och tycker mig ha kommit fram till detta: - viktmässing skiljer det ca. 0,6gram mellan tyngsta och lättaste (så det ligger nog inom felmarginalen) - Firenock är 3 gånger dyrare än dom andra så frågan är om dom är 3 gånger bättre? - Easton Tracer X verkar vara ganska ljus svaga - Lumenok får kritik för att dom trillar ur skaftet - Nocturnal Lighted Nock vekar lysa bra och ha bra on/off-funktion Men jag vill gärna ha mer input... Så vilka har ni provat? Vilken färg syns bäst? G5 Outdoors har en lysnock med, med blink dessutom, de är dyrare än Lumenoc men har ett annat aktiveringsystem, det är just det som gör att Lumenok kan trilla ur, då man inte kan fästa dem för tight för då aktiveras de inte. Detta problem har jag haft 1 eller 2 gånger på flera hundra skjutna pilar.. Färgen avgör du själv vad som syns bäst då vi alla upplever färger olika, mina gröna syns jäkligt bra i alla fall http://www.g5outdoors.com/#sec_lighted_nock
Publicerat Februari 25, 201115 yr Det finns ju ett antal olika varianter tex: Lumenok Firenock Easton Tracer X Nocturnal Lighted Nock Jag har försökt att forska lite i dessa och tycker mig ha kommit fram till detta: - viktmässing skiljer det ca. 0,6gram mellan tyngsta och lättaste (så det ligger nog inom felmarginalen) - Firenock är 3 gånger dyrare än dom andra så frågan är om dom är 3 gånger bättre? - Easton Tracer X verkar vara ganska ljus svaga - Lumenok får kritik för att dom trillar ur skaftet - Nocturnal Lighted Nock vekar lysa bra och ha bra on/off-funktion Men jag vill gärna ha mer input... Så vilka har ni provat? Vilken färg syns bäst? Köpte ett 4 pack Easton Tracer och när jag några månader senare skulle montera och testa dessa så funkade inte en enda av nockarna. Dom tål tydligen inte att ligga ouppackade i sitt paket! Förmodligen är det batteritorsk i alla. Denna spets aktiveras med en magnet och jag provade flera olika magneter men inte ett liv i dem. Får se vilket märket man handlar på sig nästa gång. Lär inte bli Easton i alla fall!
Publicerat Mars 11, 201115 yr her har man en lysande nock som inte är el. det behöves ingen batteri og risikoen med en "bryter" som ikke helt funker som den skal eller våte batterier som velger å slutte å virke er eliminert... http://www.sternerduttera.com/store/firefly_glowing_nocks_stay_lit.asp derimot så må de aktiveres för nocken settes på plass, og kan se for meg at 3-6 piler ved siden av hverandre på pilkoggeret lyser bra kraftig. men det kan vel löses ved å sette en bag over pilene, noe mange bruker allikehvel for å skjule fjädrar og wraps. noen som har prövd dette produkt? er kanskje dette noe jeg bör pröve, eller er jeg helt på bärtur igjenn
Publicerat Mars 11, 201115 yr her har man en lysande nock som inte är el. det behöves ingen batteri og risikoen med en "bryter" som ikke helt funker som den skal eller våte batterier som velger å slutte å virke er eliminert... http://www.sternerduttera.com/store/firefly_glowing_nocks_stay_lit.asp derimot så må de aktiveres för nocken settes på plass, og kan se for meg at 3-6 piler ved siden av hverandre på pilkoggeret lyser bra kraftig. men det kan vel löses ved å sette en bag over pilene, noe mange bruker allikehvel for å skjule fjädrar og wraps. noen som har prövd dette produkt? er kanskje dette noe jeg bör pröve, eller er jeg helt på bärtur igjenn Största problemet är att du kommer att bli bländad av ljuset när det börjar bli mörkt, tyvärr tror jag inte denna lösning om än enkel är bra.