Publicerat Februari 28, 201115 yr Jag har emellanåt ramlat på uppgifter om att Herman Göring såg till att där fanns drillingar i överlevnadsutrustningen i de tyska stridsplanen under andra världskriget. Jag vill läsa lite mer om detta och undrar om det finns folk som vet mer om det här, kanske känner till någon bok eller hemsida som handlar om det. Är även nyfiken på att läsa mer om Görings påstått stora jaktintresse. Någon som vet något?
Publicerat Februari 28, 201115 yr Såldes en på Widforss auktion för några år sen, goggla på borde finnas där, men om den hade så mycket med Göring att göra vet jag inte, enda jag minns!
Publicerat Februari 28, 201115 yr Snabb sökning på luftwaffe drilling visar att det finns en till salu i sverige 60K med koffert! sen lite mer info om man vill veta mera! http://www.jaktojagare.se/historien-om-luftwaffes-overlevnadsdrilling
Publicerat Februari 28, 201115 yr Författare se där ja, där hittade du en så där artikel jag var ute efter. Tackar. Nästa gång kanske jag kommer på rätt sökord själv
Publicerat Februari 28, 201115 yr se där ja, där hittade du en så där artikel jag var ute efter. Tackar. Nästa gång kanske jag kommer på rätt sökord själv Hade ju läst om den så då var det lite enklare!
Publicerat Februari 28, 201115 yr Jag har emellanåt ramlat på uppgifter om att Herman Göring såg till att där fanns drillingar i överlevnadsutrustningen i de tyska stridsplanen under andra världskriget. Jag vill läsa lite mer om detta och undrar om det finns folk som vet mer om det här, kanske känner till någon bok eller hemsida som handlar om det. Är även nyfiken på att läsa mer om Görings påstått stora jaktintresse. Någon som vet något? Det är inte bara så att Göring hade ett påstått stort jaktintresse utan han hade verkligen ett mycket stort jaktintresse. Han hade också ett stort vapen intresse då det gällde jakt & även stora kunskaper . //Lasse D.
Publicerat Februari 28, 201115 yr Författare Det är inte bara så att Göring hade ett påstått stort jaktintresse utan han hade verkligen ett mycket stort jaktintresse. Han hade också ett stort vapen intresse då det gällde jakt & även stora kunskaper . //Lasse D. OKI, några spontana lästips?
Publicerat Februari 28, 201115 yr OKI, några spontana lästips? Göring hade för vana att ge bort mauser 98:or i present bla till vänner / släktingar i Sverige. Flera av dessa hade bla reglerbara kolvkammar & kikare i hakmontage. Har läst någon artickel i Jaktmarker & Fiskevatten om dessa vapen. Göring var gift med Karin von Rosen han döpte sitt jaktslott efter henne, Karinberg. Goggla på Karinberg så hittar du nog något . Annars så har jag tyvärr inte några tittlar i huvudet. //Lasse D.
Publicerat Februari 28, 201115 yr Karinhall heter det: Var Karinhall "Stugan" hette, tyckte nog själv att Karinberg inte riktigt lät så bra. //Lasse D