Publicerat Februari 28, 201115 yr Hej! Nu på söndag kan de som vill komma till Virå mellan 10.00-18.00 och provskjuta Merkel Helix, Blaser dödaren Blir dessutom precisionstävling med egen bössa i skjuttunneln. Är det någon som vill hänga på så skicka PM.
Publicerat Februari 28, 201115 yr Det skall bli intressant att få höra recensionerna efter skjutningen, de initiala omdömena som jag har hört har varit lite varierande. Framför allt har det funnits en del frågetecken kring precisionen.. Vi får väl höra vad ni kommer fram till. Henrik
Publicerat Februari 28, 201115 yr Författare Vad kostar det och så? Tidigare så har det kostat runt 250:- för en serie om 25 smällar. Fick inget pris av Rikard men kan kolla upp det.
Publicerat Februari 28, 201115 yr Författare ååhhhhh Sluta stöna och dyk upp i stället Du har ju mer eller mindre promenadavstånd dit ju...
Publicerat Februari 28, 201115 yr Det skall bli intressant att få höra recensionerna efter skjutningen, de initiala omdömena som jag har hört har varit lite varierande. Framför allt har det funnits en del frågetecken kring precisionen.. Vi får väl höra vad ni kommer fram till. Henrik Kommer en test i nästa nummer av VT tror jag.... Men man vet ju dock aldrig om artikeln kommer som utlovat... /Må
Publicerat Februari 28, 201115 yr Sluta stöna och dyk upp i stället Du har ju mer eller mindre promenadavstånd dit ju... tror jag dyker upp då, men jag vet inte säkert
Publicerat Mars 1, 201115 yr Var inne på Walter Borg en snabbsväng innan tåget hem dag. De hade en Helix inne. Den sitter som en smäck! Tyckte att den kändes lite tightare än det visningsexemplaret de hade på Tullgarn. Tror att slutstyckshandtaget var lite "maffigare" också jmf med demoexet... Wizzie! Be att de meckar isär den mellan varje skott om möjligt. /Må
Publicerat Mars 1, 201115 yr Författare Var inne på Walter Borg en snabbsväng innan tåget hem dag. De hade en Helix inne. Den sitter som en smäck! Tyckte att den kändes lite tightare än det visningsexemplaret de hade på Tullgarn. Tror att slutstyckshandtaget var lite "maffigare" också jmf med demoexet... Wizzie! Be att de meckar isär den mellan varje skott om möjligt. /Må BJ, ska se vad jag kan göra Men givetvis är det en intressant aspekt av det hela, hur enkel är den att rengöra/plocka isär.
Publicerat Mars 2, 201115 yr hur enkel är den att rengöra/plocka isär. För att det ska bli en riktig "Blaserdödare" så måste den hyfsat hålla ihop serierna när man plockat isär och ihop den. Detta krav måste ju variera beroende på vilken jakt man sysslar med. Jag skulle tro att även en toppfågeljägare med Blaser kontrollskjuter sin bössa efter pipbyte även att Blaser anses vara den pipbytare som säkrast håller "inskjutningen"!?!?! Men att känslan i bössan är riktigt go, är ingen tvekan om. Funkar mekanismen i kyla osv och att den skjuter bra (utan pipbyte), så tror jag ändå att den kommer att bli en hit. Man undrar ju hur Sauer resonerar nu... Kanske det är en mod 203 på väg ut med spänntangent och enklare pipbyte.. /Må
Publicerat Mars 2, 201115 yr Riktigt sugen på att testa denna bössa! Har siktet inställt på en sådan om den visar sig bra. Väntar spänt på vad ni har att säga!
Publicerat Mars 2, 201115 yr Den ÄR tämligen simpel att ta isär. Så kräv att dom gör det mellan skotten, annars har dom något att dölja...... MVH/Joacim
Publicerat Mars 6, 201115 yr Provskjutning avklarad. + balansen på bössan - bökig säkring - magasinet kändes mekkit Men , överlag bättre än blaser enl mig, som inte äger en blaser... snabb var den iaf, och mycket enkel.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Provskjutning avklarad. + balansen på bössan - bökig säkring - magasinet kändes mekkit Men , överlag bättre än blaser enl mig, som inte äger en blaser... snabb var den iaf, och mycket enkel. Bökig säkring? Menar du jämfört med en tradionell säkring eller jämfört med någon annan pipspännare? Vad menar du med magget? Var det svårt att fylla på eller kändes det sladdrigt när det sitter i bössan? Fick du någon uppfattning om precisionen och hur den skjuter mellan isär och ihop-plockning? Många frågor.. mvh/Må
Publicerat Mars 9, 201115 yr Bökig säkring? Menar du jämfört med en tradionell säkring eller jämfört med någon annan pipspännare? Vad menar du med magget? Var det svårt att fylla på eller kändes det sladdrigt när det sitter i bössan? Fick du någon uppfattning om precisionen och hur den skjuter mellan isär och ihop-plockning? Många frågor.. mvh/Må Lite samma strul som på tex sauer 303, dvs den går för trögt att osäkra, smidigt. Magasinet var svårt att ladda snabbt, och hade inte så stor kvalitetskänsla.. Väl i bössan, så att det bra, men spärrarna för magget,var inte så bra för mig, med "normalstora" händer. Testade inte take down, då byssan bidde rätt het, pga alla som ville panga.
Publicerat December 1, 201213 yr Lite gammal tråd, men har någon testat med annan pipkontur, tjockare pipa tex? Har dom levererat några stockar med kolvkamshöjning ännu?