Publicerat Februari 28, 201115 yr Avlivade ett rådjur häromdan, fin get som låg 15 m från vägen. En älgolycka ikväll, bägge bakbenen va i alla fall av va jag kunde se. Förare och passagerare klarade sig utan skador men bilen fick bärgas. de höll väl 70km/h men jag tror inte att de klarat det så bra om farten varit typ 10 km fortare.. Hela älgen for in i vindrutan.. överkant på vindrutan och taket satt väldigt nära där förarens o passagerarens huvuden borde vara. Typ precis i höjd med pannan. Älgen låg först på vägen/diket, fick ett samtal av Jacob så jag tog bara bössan o västen hoppade i bilen... på väg ut så ringde polis oxå. Glömde lampa... kniv... o allt annat.. städade visst bilen häromdagen o då hamnade visst allt nödvändigt i garaget... Edit: hmm.. försvann visst en del ? Får försöka igen.. Som väl va så va en annan i organisationen på plats o hade lampa. Sen så fattade visst inte älgkon att hon va död efter första smällen så det blev nån till... Hon låg 5 m in bakom några granar. Älgen låg va jag förstod på vägen från början. Såg bara ett ögonblänkt i lampskent. Så det va snabbt avklarat. Till o med så jag tror jag lyckades fylla i rapporten rätt för en gång skull..