Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Långtest av kängor.

Featured Replies

Publicerat

Ca tio år gamla.

Pris ca 1500 kr.

Mina betyg:

Vattentäthet, 8/10.

Komfort, 8/10.

Hållbarhet, 9/10.

Prisvärda? Absolut utan tvekan. Jag är supernöjd. Har provat en del andra, både dyrare o billigare. Viking verkar enligt mig, med mitt sätt att använda och behandla kängor, vara bland det bästa kängor/krona man kan hitta.

Men nu är det dax för nya, det har gått hål mellan läder o gummi. Kallt...

http://jeepetorp.blogg.se/2011/february/test-av-goretex-kangor.html

OBS. Som vanligt är detta bara som jag tycker, inte baserat på vetenskapliga undersökningar.

Publicerat

ser ut som om det var väl spenderade pengar.

du får ge dom en värdig begravning..... :rolleyes:

Publicerat

Tyvärr verkar det som att Viking blivit sämre på senare år, får se vad du tycker om de kängor du köper.

Publicerat

Vet inte om vi haft tur men jag hade ett par Viking Duckhunt i ..13 år tror jag. Lätta och sköna som f-n och höll riktigt bra! Sen dess så försöker jag hålla mej till Viking och det fungerar bra faktiskt.

Mvh!

Publicerat

Mina funkade bra och var sköna ungefär ett år och sedan "flärpade" hela sulan av, tror det var ungeför 1 cm kvar som höll fast sulan. Jag säljer bla.Viking och jag skulle säga att de är bättre nu än förr!

• 2 weeks later...
Publicerat

Ca tio år gamla.

Pris ca 1500 kr.

Mina betyg:

Vattentäthet, 8/10.

Komfort, 8/10.

Hållbarhet, 9/10.

Prisvärda? Absolut utan tvekan. Jag är supernöjd. Har provat en del andra, både dyrare o billigare. Viking verkar enligt mig, med mitt sätt att använda och behandla kängor, vara bland det bästa kängor/krona man kan hitta.

OBS. Som vanligt är detta bara som jag tycker, inte baserat på vetenskapliga undersökningar.

Har ett par som är 6 år gamla och ursköna...Har även ett par nyare som inte är riktigt ingångna ännu... så de gamla används mest... :P

Publicerat

Köpte ett par Viking Hunter Sniper tror jag dom heter när XXL hade premiär ute i Bromma. Har använt dom frekvent här under vintern och är mycket nöjd med dom så här långt. Gav 1495:- för dom så om de håller i tio år så är det bästa inköpet på mycket länge.

Publicerat

Är det någon som har provat dom skor som Edvarson i Malungsfors tillverkar? Fanns två sorter som såg tilltalande ut. Med och utan gummi. Pris 3000 men det är väl vad Lundhags mfl kostar.

Randsömmen såg bra ut. Dubbelsöm runt om men det kan ju räcka om man använder bra tråd.

Skywalksula, lite hård för min smak.

Publicerat

Ca tio år gamla.

Pris ca 1500 kr.

Mina betyg:

Vattentäthet, 8/10.

Komfort, 8/10.

Hållbarhet, 9/10.

precis samma som mina helt syverräna var nog 12 året jag hade dom nu men nu har de gett upp nådastöten blev i somras när jag glömde dom på våran inglasade altan i en vecka så klantigt :( tänkte köpa nya på elmia nu till sommaren och så bra får jag nog aldrig igen

Publicerat

Ska inte klaga på dojjan, mina blev 26 månader och dog av ett felaktig smörja som löste upp limningen mellan sula och läder, trots detta kunde jag vada genom bäckar utan att bli blöt om fötterna, 26 månader kan låta lite men då ska man betrakta att de användes nästan alla dagar i veckan på jakt och jobb som innebar minst ett par mil i skogen varje dag.