Publicerat Mars 1, 201115 yr Någon som har nå bra tips om vilka underkläder man skall ha för att slippa skavsår/Infanterield efter en dag i skogen/fjället. Får ofta problem när det är varmt ute eller vid långa vandringar,Kanske måste skaffa byxor med ventilation i sidan typ Lundhags Traverse eller liknande någon som har liknande problem, kom med förslag:) //Thomas
Publicerat Mars 1, 201115 yr Någon som har nå bra tips om vilka underkläder man skall ha för att slippa skavsår/Infanterield efter en dag i skogen/fjället. Får ofta problem när det är varmt ute eller vid långa vandringar,Kanske måste skaffa byxor med ventilation i sidan typ Lundhags Traverse eller liknande någon som har liknande problem, kom med förslag:) //Thomas Barnpuder...
Publicerat Mars 1, 201115 yr Tips 1: Inga lössittande boxershorts eller långkalsonger. Köp sportvarianter, de sitter bättre. Tips 2: Gylfen är inte bara bra när man skall hänga ut halvmetern, utan fungerar även som ventilation. Kan vara god idé att dra upp igen innan man kommer till civilisationen Tips 3. Helosansalva eller puder.
Publicerat Mars 1, 201115 yr Drottningkräm mellan skinkorna Tror vi snart får döpa om sidan till Syltsnack istället
Publicerat Mars 1, 201115 yr asats merinoull håller dig varm o torr o ger inga skavsår,jag har hårdtestat utan att överdriva. fråga asat pro här på sidan. för mer info mvh
Publicerat Mars 1, 201115 yr Du svettas och får saltig svett mellan skinkorna = smärtsamt som fan Jag tror inte man fixar det enbart mha rätt klädsel. Nåt friktionsdämpande mellan skinkorna lär krävas, eller liknande.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Tips 1: Inga lössittande boxershorts eller långkalsonger. Köp sportvarianter, de sitter bättre. Tips 2: Gylfen är inte bara bra när man skall hänga ut halvmetern, utan fungerar även som ventilation. Kan vara god idé att dra upp igen innan man kommer till civilisationen Tips 3. Helosansalva eller puder. Ofta har man bälte istället för hängslen och då stannar all fukt kvar i brallan och infanterielden är ett faktum. turistens knep är standard 1A långkalsonger funkar absolut inte för mig om jag ska gå, även om det är minus 20 ute, det blir för varmt, tigtha kläder är inget man ska sträva efter, funkar det inte så får man gå på puder eller vaselin dock inte kombinera om nån inte förstår skillnaden!
Publicerat Mars 2, 201115 yr Då jag lägger asfalt så är det ett vanligt förekommande problem (160 grader ångandes rätt upp i det heliga). Barnpuder till att börja med och om skadan blir ett faktum ta och använd inotyol som är en kräm man använder bla till röda barnstjärtar. Dagen efter är problemen som bortblåsta, om inte smörj en runda till. Dock blir det jäkligt glatt mellan skinkorna när man skall torra sig efter och ha laddat av en bredbandskabel
Publicerat Mars 8, 201115 yr potatismjöl används på kor om dom får skav i ljumskarna, mellan ljuver och baklår fast det är ju när skadan redan är skedd. tror själv på nåt smörjande istället för nåt som torkar ut, tex potatismjöl lär ju förbrukas i en rasande takt en varm dag
Publicerat Mars 8, 201115 yr potatismjöl används på kor om dom får skav i ljumskarna, mellan ljuver och baklår fast det är ju när skadan redan är skedd. tror själv på nåt smörjande istället för nåt som torkar ut, tex potatismjöl lär ju förbrukas i en rasande takt en varm dag tro mig det funkar krångla ej tilldet.
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Tackar för svaren,får ta en titt i skafferiet och kylen och se efter om man hittar något passande
Publicerat Mars 14, 201115 yr Kan varmt rekommendera "spensalva" som mjölkbönderna använder. Gärna då den Schweiziska varianten som även går att använda som solcreme i fjällen eller annorstädes. rena rama turbon för en verkligt häftig solbränna. Kanske fungerar med den svenska sorten också...?
Publicerat Maj 25, 201115 yr Idomin eller om det var Helosan använder jag.... Och ser till att ha kallingar som håller fast paketet....
Publicerat Maj 27, 201115 yr Det finns något som heter "Bodyglide". Ett stift, liknar lypsyl ungefär. Smörj känsliga områden i förebyggande syfte. Säljs i sporthandeln eller i friluftsbutiker. yip//