Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare Jag, tror inte på bok efter som det saknar sånna där bokstrimmor. Jag har fått bud på hickory också vad tror ni om det?
Publicerat Mars 2, 201115 yr jag håller frotfarande på ask som det mest sannolika. Speciellt om det är från en gammal svensk(?) spade.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare Det luktar inte hickory när man sågar i det så ask är ett bra bud.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Är så säker jag kan bli på att det är ask. Både pga utseende och tidigare användningsområde.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare 1200-papper och gnidet lite mot byxbenet. Trät luktar nästan ingenting, kanske lite svagt av olivolja.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Hejsan . Jag får inte upp bilderna men är det en äldre svensk (Nordisk) spade så är det ask. Ask andvändes bla i spadskaft & åror för att det är segt . Bok är hårt, tungt & svårarbetat andvändes bla i gevärskolvar, golv, trösklar . Hickory andväns tradionellt i yxskaft. //Lasse D.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Jag tror det är Hickory eller ask. Är det tugnt skaft. Ask är lättare än hickory. Seved
Publicerat Mars 2, 201115 yr Kan vi klubba ask? Ordförande Dunderklumpen klubbar att det är ask. SLUT! FRÅGOR?
Publicerat Mars 2, 201115 yr Ordförande Dunderklumpen klubbar att det är ask. SLUT! FRÅGOR? Nä... det är ju slut.