Publicerat Mars 2, 201115 yr Läs detta i mode "ranting and cussing" så förstår ni min sinnestämmning, jag har länge haft en hemsida/blogg (innan ordet ens fanns)/affär för vapen som jag läst från tid till annan, bra projekt, trevliga tester av vapen, mycket goda råd för handladdning och mycket annat, välskrivet var det nästan alltid också. Sidan jag talar om heter realguns förvisso ägd och arrangerad av en amerikan men av den där lite lugna, jordnära typen inte steroetypen. Nåväl lunch idag och trots att det är sol ute så blev det kallt efter en kvart på balkongen så jag gick in för att läsa lite, måste ju förkorva mig om Rem 700 systemet och dess varianser, när jag då läser denna iofs trevliga artikel så slår det mig en stund in i texten, amerikaner är verkligen barbarer i vissa avseenden, nu för er att gissa vad jag avser med detta. Nu kanske jag inte är så förvånad om ingen håller med mig eller om Mike tar mig i örat för detta men när man i USA har typ 999+ olika varianter på montage av tuber, varför o varför kan man inte bara se till att för alltid förbjuda ovan avbildade montage, ty seriöst vem köper en snygg (smaken är olika) pang, ett vettigt sikte( samma kommentar där, Leupold, kom igen) för att sedan montera det med ett fäste som sticker ut, lite så där slentrianmässigt en 6-7 mm in på utkastaröppningen på lådan? För mig ser det verkligen ut som ankskit, eller kanske gåsskit men skit oaktat vilket. Nu när jag som nästan måste tvinga mig att lära mig att älska Rem lådan så kan jag avsluta med att meddela att jag kommer konsekvent att vägra att låta mina pangar besudlas av montage som är så pass missanpassade som det där. ___________________________ Puhhhhh nu känns det lite bättre igen, givetvis är ovanstående skrivet mest som ett skämtsamt inlägg och en liten plugg för en trevlig sida med bra vapenrecensioner/projekt för dem av oss som gillar sådana men samtidigt måste man ändå undra, ser man inte hur illa det ser ut med montage av detta slag? Eders forumist/Christian
Publicerat Mars 2, 201115 yr Men Christian, nu har du för lite att göra igen så du börjar grubbla över småsaker. Faktum är att du har rätt. Jag har inte tänkt på det innan (jag kanske saknar den där estetiska genen) det är inte jättesnyggt.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Men Christian, nu har du för lite att göra igen så du börjar grubbla över småsaker. Faktum är att du har rätt. Jag har inte tänkt på det innan (jag kanske saknar den där estetiska genen) det är inte jättesnyggt. Fast nu börjar jag grubbla, för jag tror mitt ena montage ser ut sådär
Publicerat Mars 2, 201115 yr Håller med dig om Realguns förträfflighet. Hans artiklar om Rem 700 CDL i 300 RUM etc. är grymt underhållande och med bra bilder Har hängt där själv i några år. Verkligen skitful bössa! Det är inte värt 30 gram i viktbesparing att förfula en bössa på det där sättet
Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare Freddan- jag är säker på att Lasse har en vinkel/vingelslip vi kan använda om vi känner för att göra lite costum arbeten på din pang, Rikard- skönt att veta att vi är två, minst som gillar sidan, jag gillar verkligen hans arbete med att necka ner 357 Sig och göra en costum pipa till sin SigSaur mfl. ____________________ I syfte att avdramatisera tråden lite, vill ju inte att folk skall känna att jag förtalar deras vapen, så tycker jag att picatinny skenor är fula också, samt en stor del av andra montage som finns på marknaden, vissa montage accepterar man av behov och att de är bruksmässiga, men en del känns bara onödiga. /Christian
Publicerat Mars 2, 201115 yr Bössan som sådan tyckte jag var rätt kul/snygg. Lite annorlunda slutstycksknopp, sånt faller jag för, men jag är å andra sidan inte lagd åt det MÖPigare hållet. Men kikaren med montage är ju själva definitionen på misfit, tokfult.
Publicerat Mars 2, 201115 yr är det inte så att dom bara har tagit fel på ringar så att dom ska sitta tvärsom ??
Publicerat Mars 2, 201115 yr Det bakre fästet, som ger extension åt "fel" håll måste vara en nödlösning. Eller så är material bortfräst från det bakre lådvalvet så att det inte finns mer plats att montera fäste på. Det borde gå att skjuta fram siktet i ringarna en liten bit till, med tanke på Leupolds generösa ögonavstånd. Som det ser ut nu, så går det gärna inte att välja lägre ringar heller, för då tar objektivklockan i den främre basen. Eller så har ägaren en skjutstil modell nackspärr. Nya slimmade ringar i stål skulle göra bössan och siktet rättvisa. Men annars gillar jag stuket på bössan. Futuristiskt utan fåniga MÖP:igheter. //Danne
Publicerat Mars 2, 201115 yr Jag har personligen installerat flera baser på Win 70 där den bakre basen hänger ut framåt över utkastarporten. Det ska tydligen vara så...
Publicerat Mars 2, 201115 yr Det verkar helt klart som att man fräst bort en del matrial på lådan, men visst finns det fästen där ringen sitter mellan skruvhålen fast det skulle bli svårt att få fram kikaren vettigt för liggande skytte då.