Publicerat Mars 3, 201115 yr hej. Här är en slida till en kniv jag gjorde. Kniven är från Seved o den kom med en kydex slida. Ville ha en läder slida till den så jag bestämde mig för lite terapi arbete för att tänka på annat o göra en slida till kniven. Gjorde en modell jag aldrig gjort förut o så här blev det. Robust o stadig slida. Kniven sitter som handen i handsken i den. Vad tror ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 3, 201115 yr jäkligt snyggt jobbat hur har du gjort strukturen ? är den biten insydd ? alltså är det två olika bitar Mvh Jocke
Publicerat Mars 3, 201115 yr Författare Hej. Det är läder insydd innifrån o sen har jag tryckt in mönster med ett litet verktyg när lädret var blött typ 1000 gånger. Då får man till slut strukturen.
Publicerat Mars 3, 201115 yr Oki tänkte om de va nån rulle eller så, men då fattar jag vart riktigt snygg Jocke
Publicerat Mars 3, 201115 yr Den var riktigt intressant! Speciellt med två sömmar, ja den blev riktigt fräck! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Mars 3, 201115 yr Den var cool Kimmo Har du gjort en med ett annan läderbit eller skinn åxå typ orm skinn eller så ? MVH Eas
Publicerat Mars 3, 201115 yr Riktigt skitsnygg måste jag säga! Fan, jag måste verkligen lära mig detta...
Publicerat Mars 3, 201115 yr Riktigt snyggt Kimmo! Det lär nog dröja innan man fixar att göra en sån slida på egen hand. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Mars 3, 201115 yr Författare Hej o tackar. Var faktiskt första gången jag prova den hät typen. Går säkert att göra med orm skinn eller annat läder om man vill :-)