Publicerat Mars 4, 201115 yr Har lånat hem en Tikka 690 6,5x55 för prov inför ett ev köp. Bössan är i mycket gott skick och verkar vara välvårdad. Fick följande träffbild med Norma Elit i det sista skjutljuset i går em/kväll. Så jag tror det blir affär och det verkar som den har potential.. Bliden är orienterad som den satt när jag sköt. Alltså verkar det mesta av spridningen ligga i sida. Jag antar att det är skytten som bidrar med det.. mvh/Må
Publicerat Mars 4, 201115 yr Ser mycket bra ut, bara att invänta nästa toppjaktssäsong då. /Christian
Publicerat Mars 4, 201115 yr Jag har blivit Tikka frälst äger nu en 690 och en 695 och går i tankar att sälja bort min sista remington. Visst är låsen lite större och tyngre men allt annat är stort plus enligt mig marknadens bästa standard trycke och frästa spår där man kan montera optiloc basemont och shimsa den tilt man önskar. Kort och gott super grejor möjligen kan man dissa plast underbeslaget och den lösa rekylklacken men bägge fungerar bevisligen bra ändå.
Publicerat Mars 4, 201115 yr Författare Jag har blivit Tikka frälst äger nu en 690 och en 695 och går i tankar att sälja bort min sista remington. Visst är låsen lite större och tyngre men allt annat är stort plus enligt mig marknadens bästa standard trycke och frästa spår där man kan montera optiloc basemont och shimsa den tilt man önskar. Kort och gott super grejor möjligen kan man dissa plast underbeslaget och den lösa rekylklacken men bägge fungerar bevisligen bra ändå. Precis, detta är en rejäl pjäs på 3,5 kilo. Min T3:a känns nättare i låda och pipa. mvh/Må
Publicerat Mars 4, 201115 yr Precis, detta är en rejäl pjäs på 3,5 kilo. Min T3:a känns nättare i låda och pipa. mvh/Må Jo 690 är väldigt stadig men sin lilla öppning men den extra vikten är bara avgörande om man söker en riktigt lätt bössa. Jag tycker faktiskt just 690 är ett optimalt lås om man ska bygga en lite prickskytte betonad bössa, annars är 695 lite trevligare med den större porten.
Publicerat Mars 4, 201115 yr Författare Man kan ju undra varför de hade två konstruktioner på lådan samtidigt? Som jag förstått det så fanns 690 och 695 samtidigt. /Må