Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första gången jag köper ett splitter nytt vapen.

Featured Replies

Publicerat

Började med att stega in i valvet.

Hittade ganska omgående tre vapen som var högintresanta. Det första var en Remington 700 Sendero i 7mmRM. Tyvärr var den i milt sagt slitet skick och man kan ju inte vara säker på att den är skjuten så mycket som det ser ut. Men OM den är det så skulle det vara en ny pipa som hade gällt.

Det andra vapnet som mina ögon fastnade på var en Remington 700 LTR i 308win. Är tämligen familjär vid denna modell då Petter (starr) hade en i 223rem som jag hade äran att skjuta en del med. Sköt otroligt bra de gånger jag provade den och som avslutning så fick jag ta en bock av daga med den.

69.jpg

Det tredje och sista vapnet var en Howa 1500 Varmint med laminatstock. Vilken bössa! Den låg riktigt fint. Har sällan fått en sådan känsla när jag lagt an ett vapen förut. men jag vet ingenting mer än så om den. Därför föll valet på LTR:en.

howa3.jpg

Kikarsiktet blir som de flesta redan vet ett Sightron SIII 6-24x50 med CM klick.

1448.jpg

Länken mellan vapen och kikarsiktet kommer att bli ett par klassiska Leupold STD 30mm fästen.

Så vad tror ni?

En kompromiss vid långhållsskytte. Ja visst, men jag tror ändå att jag kan komma ganska så långt vad det gäller skytte på längre håll med den.

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Glömde ju att nämna att det ska på en RCC ståldämpare. Tror nog att det kan bli bra till en bössa som ska vara avsedd för både skytte och jakt.

Publicerat

Kommer bli kanon det där, är helt inne på samma spår själv. Första bössan kommer att bli en LTR :wub:

Vet inte ännu vilken dämpare det blir men att det blir en är säkert.

Grattis till ett bra val och välkommen till djungeln av tillbehör!

Publicerat

Kul! Skulle vara roligt att köpa fabriksnytt någon gång... Men Husqvarna tillverkar junte längre, så man får hålla sig till beg. :lol:

Publicerat

Ett stabilt val har flera bekanta som använt LTR .308 och alla har skjutit riktigt bra direkt ur kartong.

Har vunnits flera fältskyttet tävlingar med dessa bössor helt orörda så visst fungerar dem för skytte på längre avstånd

Publicerat

Visst funkar det!

jagade och sköt själv som bekant under ett par år med en LTR 308.

Bössan skjuter bäst med kulor i 168-180 grainsintervallen,150grainare funkar inget vidare.

Skulle vilja påstå att LTr-kolven är den ultimata kompromissen för allt,inte bäst på något men funkar till det mesta.

Sightronkikaren tror jag stenhårt på,har själv beställt en 8-32x56 med miljustering.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Visst funkar det!

jagade och sköt själv som bekant under ett par år med en LTR 308.

Bössan skjuter bäst med kulor i 168-180 grainsintervallen,150grainare funkar inget vidare.

Skulle vilja påstå att LTr-kolven är den ultimata kompromissen för allt,inte bäst på något men funkar till det mesta.

Sightronkikaren tror jag stenhårt på,har själv beställt en 8-32x56 med miljustering.

/Mike

Man kan väl milt sagt säga att jag är inspirerad av dina framgångar med din LTR när den var orginal. Att det sedan blir ändå bättre med en bra anpassad stock osv är ju en självklarhet.

Tror absolut att det kommer bli alla tiders det här. Även om jag går och suktar en del efter Howan :blush: Men måste intala mig att jag valt rätt :)

MVH/Jocke

Publicerat

Ännu några Sightron-freaks :D Jag och Robban beställde ett par 6-24x50 med cm-klick för ett par månader sen ^_^

Man blir ju nyfiken på varifrån du fick idén att satsa på ett Sightron? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Ännu några Sightron-freaks :D Jag och Robban beställde ett par 6-24x50 med cm-klick för ett par månader sen ^_^

Man blir ju nyfiken på varifrån du fick idén att satsa på ett Sightron? :rolleyes:

Om jag kommer ihåg rätt i alla dom här turerna så var det väl genom dig jag först fick höra om det och sedan har jag läst tester som tyder på att det verkar som att Sightron fått sig ett lyft.

MVH/Jocke