Publicerat Mars 5, 201115 yr Finns det något generellt man kan säga om "dropp"på kolven i förhållande till kroppslängd ell armlängd, ell i förhållande till vad som helst? Tex: Om man är två meter lång så bör kolven ha en dropp som är xx cm! /Nissen
Publicerat Mars 5, 201115 yr Finns det något generellt man kan säga om "dropp"på kolven i förhållande till kroppslängd ell armlängd, ell i förhållande till vad som helst? Tex: Om man är två meter lång så bör kolven ha en dropp som är xx cm! /Nissen Nop, det kan man inte. Det beror på hur man är skapt och vad man vill åstakomma. Vikten brukar vara mer avgörande än längden. Feta kinder flyttar upp huvudet liksom Skränkning och drop kollar man enklast med en pattern plate och kollar vart man träffar i förhållande hur man siktar. Sedan skall man ha spången som man vill ha den. Jag har alltid neutral spång på alla mina hagelbössor.
Publicerat Mars 6, 201115 yr Författare Nop, det kan man inte. Det beror på hur man är skapt och vad man vill åstakomma. Vikten brukar vara mer avgörande än längden. Feta kinder flyttar upp huvudet liksom Skränkning och drop kollar man enklast med en pattern plate och kollar vart man träffar i förhållande hur man siktar. Sedan skall man ha spången som man vill ha den. Jag har alltid neutral spång på alla mina hagelbössor. Som jag trodde! Funderar på att åka till nån instruktör och ta reda på vilka mått jag behöver. Vad menar du med neutral spång. Att den inte syns vid anläggning? /Nissen