Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lillebror till stor kniv(bilder på slida)

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Här är en lillebror jag gjort till den större Randall mod 1 kniven. Skaftet gjorde jag av masur björk, mässing. Bladet gjorde jag av 1095 stål kolstål. Bladet är bara drygt 8 cm långt o gjorde den mindre kniven för att matcha den större :-)

Vad tycker ni?

mvh Kimmo Lilja

fyra-75.jpg

tv-117.jpg

ett-123.jpg

tre-90.jpg

Publicerat

Mycket vackert!

Publicerat

Helt fantastisk Kimmo :D

Satan vad snygg den blev

nu till ett förslag, behåll den i din samling för guds skull ;)

tycker den faktiskt hör hemma i din Randall collection

Mvh Jocke

Publicerat

Vad tycker ni?? Ibland tycker jag att du ställer otroligt dumma frågor, Kimmo... :rolleyes:;)

den ä jo bärre-läkker!! :wub:

Publicerat

Ja du Kimmo... Det är ju så att man får lite mindervärdeskomplex när man tittar på dina alster...

...fast det ger en ju något att jobba mot oxå! :blush:

Skitsnygg!!! :wub:

Publicerat

Kimmo jag blir sjuk av att se dina alster nu har du satt mer funderingar i huvudet om hur jag vill ha mina knivar. Är det bronset som har kommit till nytta igen.

Lasse

Publicerat

Stilligt Kimmo. Det gjorde du bra. :)

Seved

Publicerat
  • Författare

Tackar. Var kul att göra den här kniven.

Lasse: Samma bitar som kom med posten :-)

Publicerat

Tycker du ska ta fasta på mitt förslag och behålla den :)

skit snygg och ska bli kul att se slidan anar en randall inspirerad i mörk brunt :)

/Jocke

Publicerat
  • Författare
:) Håller på med slidan lite grann till o från. Blir en åt randall typen med knapp låsning. Har inte bestämt mig om det blir en keeper men är bra sugen att behålla den :-)
Publicerat

Utan att ha hållt den i handen tycker jag den hör hemma på nått sätt i din växande randall samling ;) tänk till.. kan va kul att ha med en som du själv gjort och som platsar :) givetvis på en egen liten plats då

/Jocke

Publicerat

Kimmo !

Har du en sån dära 3D kopiator man bara scanar av en pryl o sen trycker man igång maskinen , o vipps en kopia e klar ?

nä skämt åsido den var jäkligt grymm. Bob Randall hade själv vatt mer än nöjd med den :wub:

Och om du inte vill/kan behålla den så kan jag köpa den o sen låta min fru slå in den i ett packet för att sen skickas tillbaka till dig :lol:

ser fram emot o se knivslidan :wub:

MVH

Eas

Publicerat

Vackert Kimmo! Grymt snygg kniv!

//Svenne

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Vad häftigt att ni gillade den. En liten slicer kommer i huvudet på mig när jag tittar på den ;):)

Jag har haft Randall mod 2 i skallen nu ett tag o haft lite dikussioner med en Randall dealare om lite bytes affärer osv..

men inte bestämt mig än. Eftersom jag har mod 1 i samlingen nu så måste jag nog ha snart mod 2 också. :)

Det är en kniv med dubbelslipad blad. Vi får se :-)

Publicerat
  • Författare

Hej .

Såhär blev slidan. Ni kanske har märkt att jag gillar det rustika när det ser lite antikt ut fast det är nytt :-)

tv-118.jpg

ett-124.jpg

Publicerat

Fyfan Kimmo! Ursäkta språket men den där kniven ser ut att vara direkt tagen ur en gammal western. Spänta stickor eller lösa problem vid pokerbordet då en Peacemaker låter för mycket! Helt grymt paket. Man får göra som alla andra o lyfta på hatten för vårat forums alla knivmakare som hela tiden höjer nivåen!

Publicerat

skit snyggt jobbat Kimmo

gillar de där rustika :)

/Jocke

Publicerat

Hej .

Såhär blev slidan. Ni kanske har märkt att jag gillar det rustika när det ser lite antikt ut fast det är nytt :-)

tv-118.jpg

ett-124.jpg

:wub::wub:

Publicerat

Mycket bra gjort Kimmo :lol:

hela tiden lär man sig nått nytt av dina alster o det e inte fel ^_^

tycker det är lite som koppar eller mässing i färgen på sliran :wub:

MVH

Eas

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner.

Publicerat

Verkligen elegant. Att göra en passande slida verkar vara det riktiga elddopet. :o

Publicerat

Snygga arbeten Kimmo!:D

Publicerat

Fan vad vackert

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Läder bandet ovan för tryck knapp hållaren går igenom lädret på baksidan. En stoppare iträtt i bandet. gör att man aldrig kan tappa kniven om tryck knappen skulle gå upp :-)