Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning 425 trassel!

Featured Replies

Publicerat

Nej det är ingen sunkbössa och ja jag är löjligt kär i den så häcklare undanbedes :rolleyes:

Drabbades av vapenhaveri idag.. Avsäkrade bössan i spänt läge för att mula kappa så hände nada, avtryckaren var helt slapp.

For och rev bössan, givetvis hände detta när vi hade det som hetast, och när jag fick isär prylarna och telefonkonfererat med Wiz (ber om ursäkt om jag väkte dej :( ) så hittade jag något avlångt metallbleck som satt med en sprint nere vid avtryckaren och gick sedan upp i mekanismen. Då jag pillade den tillbaka och det fungerade igen så visade det sig att den skulle bo mellan hammarna som avfyrar bössan.

Studerat ritningen Browning 425 men kan inte se detta bleck.. helskumt! Hur som, fick ordning på det och for ut igen.. en kråka senare och ett telefonsamtal med Wax så havererar den igen. Drog iväg igen och rev, nu gick det fortare för nu visste jag vad felet var. Sen funkade den resten av dagen, sköt inte så mycket men hade lite skoj med en hoper kajor som kom farande stup i ett.

Lite för seg nu, ska riva och ta en bild så får vi se om det går att få ngn idé om vad fan det är för ngt och ev åtgärder. Wiz om du sladdar förbi så..Den metallmoj som står upp i mitten av bilden, du ser den mitt för fjädrarna till slagstiften och sen så går blecket upp mot säkringen, den enda smala lodrättstående mojen på bilden jag skickade så har du den skyldiga delen. Hittade den fan inte på ritningen över bössan..

Återkommer!

Mvh!

Publicerat

Jag tror det är automatsäkringen som har pajjat...

Kollade du på bilden jag skickade? (via mail)

Publicerat
  • Författare

Inte slagit på stordatorn, ska se om jag kan gå ned om en stund. Återkommer!

Publicerat
  • Författare

Ok tröskverket på.. kollade bilden men begrep ärligt talat inget. Dock, du har helt rätt! Rivit och fibblat nu, det är automatsäkringen som jävlas.

Roddat lite med den och lyckats provocera fram felet igen. Det verkar som plåtbiten flexar för mycket i sidled och även bakåt alt att den helt enkelt är för klen. Hade den varit ngr mm bredare så hade den aldrig lyckats lämna sitt spår mellan hammarna.

Roddigt!

Alternativet är att riva väck den men fan, det är en jaktbössa och jag har vant mej vid automatsäkring. Vill ha den kvar alltså. Ska rodda lite till. Ska försöka få in två bilder med.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Den större så syns att det svarta bläcket hamnat på sidan av säkringen och är ur spår. Den mindre bilden så ligger det rätt även om bilden vart usel såg jag..

Mvh!

post-241-0-88889500-1299437868_thumb.jpg

post-241-0-96372000-1299437886_thumb.jpg

Publicerat

Japp, har plockat bort den åt folk ett flertal gånger...

Förstår inte varför de gör den i så klent material nuförtiden... <_<

Antingen får du fixa en ny om den är för klen eller så får du peta bort den under tiden.

De gjorde kostnadsbesparingar när de byggde B425 och B525 och nu har vi hittat en av de prylarna ;)

Dock är det bra att det inte var någonting värre!

Publicerat
  • Författare

Försökte riva hustruns Miroku för att kolla, upptäckte att varbygeln är skruvad i kolven.. orka riva det med <_<

Fan detta är obra. Ska pilla lite men jag har svårt att se att jag ska kunna få till en förtroendeingivande lösning så jag är rädd att en ryker så länge..fan vill inte!

Inte blir det bättre av att man är lite småtrött heller, den i normala fall klena tankeverksamheten är nu mera obefintlig!

Publicerat

Ta bort denn. Du lär di fort att säkra. Har jagat med min beretta sporting i 6 år utan automatsäkring. Det är en vanesak och du är fortfarande lär aktig eller :rolleyes: Tänkte när jag såg tråden skulle inte förvåna mig om de var automat säkringen. Hände en bekant förra sommaren på banan.

Mvh S

Publicerat
  • Författare

Ta bort denn. Du lär di fort att säkra. Har jagat med min beretta sporting i 6 år utan automatsäkring. Det är en vanesak och du är fortfarande lär aktig eller :rolleyes: Tänkte när jag såg tråden skulle inte förvåna mig om de var automat säkringen. Hände en bekant förra sommaren på banan.

Är lite inne på det, det enklaste sättet att med säkerhet lösa problemet.

Det som stör mej så in i helvete är att jag är tämligen förtjust i automatsäkringen detta efter att ha varit med om ett vådaskott på en bössa som saknade det. Men visst går det att fixa detta ändå, automaten saknar automatsäkring och där fungerar det bevisligen.

Ska fundera lite och se om det kan handla om fästet, där automatsäkringen är fastmonterad i lådan. Om det är vingel där så flexar den mer än vad den ska. Den sitter med en liten sprint bara. Undrar om man på ett enkelt sett kan montera bort slagfjädrarna? Det ser ut att vara rätt enkelt att bara dra ihop och flytta ur läget..

Mvh!

Publicerat

Den enda bössa jag har med automatsäkring är drillingen. Ingen av de 3 berrtorna har de. De där med våda skott är läskigt :( Men känns de säkrare ska du givetvis ha de. Men är man van att säkara mellan varje gång har du helt plötsligt två säkringar om den enna skulle falla som i detta fall. Hoppas de löser sig

Mvh S