Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

6mm wsm är det möjligt?

Featured Replies

Publicerat

är det praktiskt möjligt att bygga om en 270wsm till 6wsm? hur i få fall.

jag är helt inne på 6mm och har därför gjort några länkar på olika saker för att försöka finna svaret på hur/vad jag ska ha för 6mm:are.

tacksam för inlägg.

Publicerat

Allt går. Bara beställa en ny pipa och en brotsch ;) Men ska du jaga fågel blir den våldsam och pipan lär nog inte hålla så hemskt länge.

Publicerat

Finns inte 243wssm kvar som patron??

mvh christer

Publicerat

det vet jag faktiskt inte om den gör.. har inte sett den.

bör nog bli en pipätare skulle jag tro men roligt om det funka som predator bössa.

Publicerat

Där har man en utmaning att få till matningen. Den är väl gjord av 404 hylsan om jag inte minns galet. Då är nog BR:en en dröm att få till ;)

Publicerat

men ska man tro dom STORA gubbarna på norma och dom som tävlar så är ju inte det något tvivel om br el xc. dom skjuter med xc. som är baserad på en 22-250 hylsa. vill säha att den inte borde komma upp i så enorma farter som en 22-250 med sina 1200m/s borde inte en 6xc då kanske hamna i 900-1050 typ?

Publicerat

men ska man tro dom STORA gubbarna på norma och dom som tävlar så är ju inte det något tvivel om br el xc. dom skjuter med xc. som är baserad på en 22-250 hylsa. vill säha att den inte borde komma upp i så enorma farter som en 22-250 med sina 1200m/s borde inte en 6xc då kanske hamna i 900-1050 typ?

Det är nog rätt många av skyttarna som fortsatt kör med br men visst är XC kanske snäppet bättre för 300 meters skyttet

sedan att det är norma som lanserar den här i landet gör väl att dem gärna hyllar den lite extra ;)

Farten man får ur XC är givetvis helt beroende på kulvikten men tanken med XC är att skjuta lite tyngre kulor Norma laddar 105gr kulan till Vo 920

Publicerat

man måste skilja elitskyttar mot vanliga skyttar dom är fantomer med ofta hundratusentals övningsskott bakom sig, det blir moment 22 om du skaffar en kaliber som äter pipa samt kräver mycket träning.

om jag vore dig skulle jag lämna dom värsta fackskjutarna därhän speciellt om bössan ska ha normal vikt.