Publicerat Mars 9, 201115 yr jo jag visade en bild på den första i tråden då jag gjorde två knivar med en del tabbar... denne blev som jag tänkte (till slut ) fick pula en del innan ådringen passade på alla håll och kanter eller bästa tänkbara. träet är från fur som kommer ur en K-märkt stuga som far min renoverade. bitarna gick inte att slänga som vissa av er vet, så jag sågade ut en liten bit ur en stor för att få till det. vilket märkligt trä det var, hårt som fan men lite mjöligt om man pressade på med sandpapper. kådan har "stelnat" och brister när man slipar motfibrigt. nåja, en spricka kom fram i träet när jag började finslipa det men jag bryr mig inte, det har charm. dessutom fick jag ut och hämta en död liten kvist ute i bushen här uppe för knasten på undersidan hade kollapsat och jag bankade i en "replacement" som blev nästan svart. lite sådär off pist smårunk på hantverket i vissa fall men den ska enligt tradition bli klar här uppe. så nu tar det ett år innan nästa kommer. bladet är förtträffligt att jobba med då man tar hand om något skjutet. polering kvarstår dock.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Snygg kniv må jag säga, kul att du gav oss en glimt av fabriken i bakgrunden också Vad är det för mått på bladet, ser ut att vara så där lagom liten eller har du gigantiska händer
Publicerat Mars 9, 201115 yr Vad är det för blad??? Me löve Kanon bolster vart det också! Jag gillar ådringen på träbiten och den kommer att bli vacker ute i skogen!
Publicerat Mars 9, 201115 yr Den blev najs Kalle Är klar med knivslidan till "Lillkillen" eller ja. färgningen e kvar men kan lägga upp lite bilder på den om du vill ? Ha de gott =) Eas
Publicerat Mars 9, 201115 yr Den blev riktigt fin. Jätte trevligt blad och ådringen i skaftet blev jäkligt fin. Om du vill kan du ta lite av furuspånet o blanda det med epoxyn, så kan du värma i det i sprickan. Seved
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare hehe waxis: stora händer = du vet... nepp, det är 70mm långt där det är slipat. den är varken eller och kommer från en rekommendation från en polare i Georgia. Det är Atlanta Cutlery som tar hem bladen och säljer dem för 5.99 dollar. ni vet jag tar ju ut svängarna i detta fallet Wizz: ådring är kul, man kan pyssla ihop diverse former och utseende och få fram lite karaktär. jag kommer inte hitta ett liknande eller identiskt blad, så jag ska ta hem ett antal för att ha. knivens handtag är inte i formen direkt ögongodis, men så bra den passar i min hand och vad lätt den är att variera då man flår, den känns som ett förlängt finger. Eas, pleeze visa mig en bild!
Publicerat Mars 9, 201115 yr knivens handtag är inte i formen direkt ögongodis, men så bra den passar i min hand och vad lätt den är att variera då man flår, den känns som ett förlängt finger. Men jag tyckte att du fick till skaftet så jävla bra! Riktigt fina linjer blev det!
Publicerat Mars 9, 201115 yr ok Kalle här kommer några bilder. Fick en dvd med Chuck Barrows ,där han visar hur man gör denna sliran.. den är färdig färgad nu med. men har inte fotat den då den skall torka. Hoppas de duger, Eas
Publicerat Mars 9, 201115 yr ok Kalle här kommer några bilder. Fick en dvd med Chuck Barrows ,där han visar hur man gör denna sliran.. den är färdig färgad nu med. men har inte fotat den då den skall torka. Hoppas de duger, Eas Om han inte tycker att den duger så ska ha ha en spark i arslet och lära sig veta hut! Den var riktigt snygg, Eas!
Publicerat Mars 9, 201115 yr Den va jäkligt vacker Kalle riktigt fint skaft du fått till och gillar bladet @ Eas den där slidan vart jäkligt najs super bra jobbat vill se den färgad me /Jocke
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare ok Kalle här kommer några bilder. Fick en dvd med Chuck Barrows ,där han visar hur man gör denna sliran.. den är färdig färgad nu med. men har inte fotat den då den skall torka. Hoppas de duger, Eas Den var jäkligt snygg! den blev bättre än jag tänkt mig, vilket är kul. frun sa dessutom att det var en jäkla snygg en och det var en kniv som var rätt lik min på bilden... det e min kniv ju sa jag sen... nä men den är här sa hon då... vilken brukar jag använda hemma då?? jaha, är det där den är, jaja jag har missat det.... frugan asså, hon skulle kunna putsa en stek med en sked. fan va gött! tack för kritiken jocke! nu är det en ekskaftskniv och en modern variant kvar sen är kvartetten klar. inte så fantasifullt men kul för egen del.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Den var jäkligt snygg! den blev bättre än jag tänkt mig, vilket är kul. frun sa dessutom att det var en jäkla snygg en och det var en kniv som var rätt lik min på bilden... det e min kniv ju sa jag sen... nä men den är här sa hon då... vilken brukar jag använda hemma då?? jaha, är det där den är, jaja jag har missat det.... frugan asså, hon skulle kunna putsa en stek med en sked. fan va gött! tack för kritiken jocke! nu är det en ekskaftskniv och en modern variant kvar sen är kvartetten klar. inte så fantasifullt men kul för egen del. Tycker nog de finns en hel del fantasi och sen att du har en historia från vart träbiten kommer från är jäkligt skoj tänk bara vad den fått va me om i huset vackert trä
Publicerat Mars 14, 201115 yr Sådärja, nu har jag fått tummen ur o lägger upp de färdiga bilderna på slidan. Och Kalle har hämtat lillkillen i sin nya skrud och vart nöjd o belåten med resultatet o då e jag nöjd åxå. Ha de gott alla. Eas
Publicerat Mars 14, 201115 yr Den där slidan har du verkligen fått till vart kanon fin jäkligt bra jobbat du ska absolut vara nöjd Eas /Jocke
Publicerat Mars 14, 201115 yr Kanoners Eas!!! Kan du ta med dina punslar och swivel knife i morgon? Vill testa lite på shaftläder som jag har liggande I morgon skall vi snickra kniv och jag tar med mig lite verktyg denna gången också! (Eas och jag har gått med i Lundabygdens Knivgille!)
Publicerat Mars 15, 201115 yr Den blev riktigt läcker, Eas! Tur att han blev nöjd annars skulle jag ha knutit upp rumpan på'n!
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Den blev riktigt läcker, Eas! Tur att han blev nöjd annars skulle jag ha knutit upp rumpan på'n! med testiklarna eller? min röv är dessvärre inte knytbar, min fru vill ha den naturalis.
Publicerat Mars 15, 201115 yr med testiklarna eller? min röv är dessvärre inte knytbar, min fru vill ha den naturalis. Jag har inte lyckats lära mig hur än... Morsan sa alltid att hon skulle "knyta upp rumpan" på den som inte var snäll - typ. Jag har väl tagit över efter henne, antar jag. Tanken med testiklarna är ju intressant i o f s...