Publicerat Mars 9, 201115 yr Här är en kniv jag gjort med temat less is more. Skaftet gjorde jag björk vril. ådringarna syns bättre i verkligheten än mina fotos. Mässing bolster, rosewood. Bladet gjorde jag av 01 stål ca 8.5 cm långt 58 hrc. Hela kniven är ca 20 cm långt. Kniven har jag haft ett tag o tänkte att jag måste ha en slida till den så det blev en i vegetabil garvad läder med lite mina grejer i :-) mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare Tackar Seved. Var bara tvungen att prova en ide i huvudet. :-)
Publicerat Mars 9, 201115 yr Hur får man björken att bli viril? Bara skoja,skitsnyggt precis som vanligt
Publicerat Mars 9, 201115 yr Även om kniven kanske är lite "less" vad gäller utsmyckningen så ger den massor av "more" känslor!!! Är så sjukt imponerad av dina sliror du gör nu...
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare Tackar. Joo, kniven är en enkel variant men ibland är det roligt att göra de här mer basic.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Riktigt snyggt! Hur får man björken att bli viril? Det är väl när saven stiger?
Publicerat Mars 9, 201115 yr Riktigt snyggt! Det är väl när saven stiger? Pratar du om stock nu eller?
Publicerat Mars 9, 201115 yr Pratar du om stock nu eller? Nja, snarare grenen, men det beror på vart du lägger ribban
Publicerat Mars 9, 201115 yr Tackar. Grabbar ni har humor ni Det beror på att jag inte hann före... Det är snart vår och då stiger saven lite överallt....Då blir det livat i mången gren och klyka...
Publicerat Mars 9, 201115 yr gillar kniven och vet att vrilen ser bra mycke bättre ut än på bild slidan va jäkligt intressant vart kanon fin /Jocke
Publicerat Mars 10, 201115 yr När jag ser kniven så tänker jag att nu e de dax o gå ut i skogen. precis så det skall kännas med andra ord. knivslidan ser cool ut med sin "skjöld" på framsidan. där skulle man nog kunna inprägla både ett o annat motiv, typ familje skjölden ( om man har någon) eller så. riktigt cool ide Kimmo tack för du dela med dig :wub: Ha de bäst Eas
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Tackar själv allihop. Slidan är lite konstig på så sätt att ju mer man tittar på den mer gillar man den. När jag först var färdig med den så var jag lite irriterad för att det var ett jäkla jobb med diverse tråd avdragningar, måttand osv.. Var inte så imponerad först men efter att tittad på den då o då så gillar jag den :-) Sitter stadigt i slidan.
Publicerat Mars 10, 201115 yr Less kan väl inte knivslidan anklagas för att vara, den är spännande och jag skulle vilja se den i vyn framkant, baksidan Kul att se variationerna man kan göra med lite läder, den "växer" ju mer man tittar på den. Kniven är snygg i all sin "enkelhet" ibland är det skönt med sådana knivar med, straight on utan krusiduller så att säga. Snyggt jobbat! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Tackar Kalle. Lite tidigare om mer bilder så hade jag satt ut några. Blev lite hastig affär på den här kniven så den är redan påväg .
Publicerat Mars 10, 201115 yr Kniven är som vanligt i mästarklass. Slidan är om möjligt i utomjordisk klass. Ang. talet om virila björkar så kastrera jag en av våra björkar framför huset förra helgen. Kastrera björk = fälla den
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Hah hah... Har hört någon gång i ungdomens ålder av någon fjälla man var tillsammans med som blev arg att man borde kastreras. Hmm... vet inte riktigt vad jag hade gjort men förmodligen tyckt att gräset var grönare andra.....