Publicerat Mars 9, 201115 yr Jag fick hem en Swarre SLC 8x56 B idag. När jag tittade i den så var det nåt som var fel. Jag fick anstränga ögonen som tusan för att få en fokuserad bild av det jag tittade på. När jag några timmar senare tittade på stjärnorna så var det helt omöjligt att få fokus på en stjärna - det var dubbelseende hela tiden. Nån som känner igen detta? Antar att jag blivit blåst? Det är precis som om tuberna inte är 100% parallella, men f-n vet hur "lätt" det är att justera såna saker Just nu har jag en dörrstopp för 8500 spänn och det känns jättekul...
Publicerat Mars 9, 201115 yr Finns anledning att tro att den åkt på en smäll och att det är en förskjutning mellan rören/tuberna, men det är ju svårt att säga när, kan ju skett i transporten eller hur, om än att jag håller det för otroligt, men ändå. Ta kontakt med Swarre och se vad det säger, kan gå på garantin och då är allt ok. Jag hade kontaktat säljaren och meddelat hur jag såg på det hela och det möjliga kravet på återköp av varan om denna inte är intresserad av att lösa ditt bekymmer gemensamt med dig. /Christian
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Tack för svaret. Det känns helt orimligt att det skulle skett under transport då paketet var synnerligen välemballerat. Jag ska skaffa några "second opinions" innan jag går vidare. Kanske är jag som är gravt skelögd eller nåt
Publicerat Mars 10, 201115 yr Tack för svaret. Det känns helt orimligt att det skulle skett under transport då paketet var synnerligen välemballerat. Jag ska skaffa några "second opinions" innan jag går vidare. Kanske är jag som är gravt skelögd eller nåt Goda drag anser jag, FOCUS NORDIC AB Rosenberg Flodafors SE-64197 Katrineholm Phone:0046 150 91 580 Fax:0046 150 91 581 E-mail:hakan.lindstrom@focusnordic.se Anges som svensk kontakt för Swarovski optik, kan vara en början att kontakta dem, sen tror jag också att ett samtal med en kunnig person på http://www.gofoto.se/ Tel: 08-55 60 60 50 Fax: 08-55 60 60 52 E-post: info@gofoto.se en av Sveriges största butiker på kikare och digifoto kan hjälpa dig på vägen. /Christian
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Tack för det! Jag plockar med kikaren i helgen så kanske några kan titta i den? Finns ju onekligen en del kunnigt folk på plats som har vana av högkvalitetsoptik
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Jag kan ta med en Swarovski EL 10x42 som referens om du vill. Perfekt!
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Pratade med en kille på GO Foto nu. Han trodde att det rör sig om ett prisma eller något som lossnat eller rubbats. Jag får ju en dubbelbild om måste kompensera som tusan med ögon/hjärna för att det ska funka någorlunda. Men sen när jag tar ner kikaren så känns det precis som jag jag tittat genom kikaren som farsan köpte på Överskottsbolaget för 99 spänn...
Publicerat Mars 10, 201115 yr Tack för det! Jag plockar med kikaren i helgen så kanske några kan titta i den? Finns ju onekligen en del kunnigt folk på plats som har vana av högkvalitetsoptik HÖGKVALITETSOPTIK?????? Tyckte du skrev att det inte fanns någon skärpa i gluggen, japp det är kvalitet..... Sorry Kexet, skulle vara bra förbannad om jag var du, men jag kunde inte hålla mig så det får du tåla
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare HÖGKVALITETSOPTIK?????? Tyckte du skrev att det inte fanns någon skärpa i gluggen, japp det är kvalitet..... Ett par kallsupar i badtunnan ska nog göra folk av dig också