Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa värmaren i vakkojan?

Featured Replies

Publicerat

Har testat den behändiga gasolvärmaren Blue Cat några veckor nu och kan bara säga, jag älskar den! :wub:

Behändigt format, ganska lätt och smidig, till stor del gjord av plast så den skramlar inte å lever om. Ganska OK inköpspris, ca: 900. Effekten är på 850 watt och den drivs av de lite större engångstuberna campinggas. Jula säljer gasen för 70:- och den räcker för drygt 7 timmars full effekt. Det bästa av allt är att den avger minimalt med ljud vid drift och i princip inget ljus alls, man kan t.o.m lägga ett papper över den utan att det börjar brinna, i alla fall direkt, har inte testat detta fullt ut...

Kort sagt en mycket bra värmekälla som kommer att få följa med på älgjakten till hösten, den kommer att bli fin i lite höstkalla torn.

Publicerat

Har testat den behändiga gasolvärmaren Blue Cat några veckor nu och kan bara säga, jag älskar den! :wub:

Behändigt format, ganska lätt och smidig, till stor del gjord av plast så den skramlar inte å lever om. Ganska OK inköpspris, ca: 900. Effekten är på 850 watt och den drivs av de lite större engångstuberna campinggas. Jula säljer gasen för 70:- och den räcker för drygt 7 timmars full effekt. Det bästa av allt är att den avger minimalt med ljud vid drift och i princip inget ljus alls, man kan t.o.m lägga ett papper över den utan att det börjar brinna, i alla fall direkt, har inte testat detta fullt ut...

Kort sagt en mycket bra värmekälla som kommer att få följa med på älgjakten till hösten, den kommer att bli fin i lite höstkalla torn.

Den får jag allt kolla upp! ;)

Jag har en heatpal som jag fått fungera någorlunda efter mina önskemål. Till en början upplevde jag den som en discokula som spred blinkande ljusspottar i hela kojan.. och med en flämtande låga som också hördes.

Men med aluminiumfolie lyckades jag få ner ljuset acceptabelt och vredet till lågan hittar jag nu rätt läge som undviker allt fladdrande. Men jag är ändå inte helt nöjd... Fortfarande något svår att få bara lite värme och lågan släcks.. Att värmaren sen är helt av metall stör mig inte! Det går att sköta allt ljudlöst om man inte har tummen mitt i näven.

Något klumpig utformning på värmaren annars..

Något positivt annars är att den inte drar så mycket T-sprit och är då billig i drift.

Publicerat

se till å ha ventilation,,jag höll på å dräpa mej då jag hade gasol i rävkojjan,,,så lite syre att endast svavlet brann på tändstickorna

Publicerat

se till å ha ventilation,,jag höll på å dräpa mej då jag hade gasol i rävkojjan,,,så lite syre att endast svavlet brann på tändstickorna

Kan jag inte påstå vara vidare smart.. Tänker vi inte alla på det? :wacko:

Publicerat

jag hade ventilation men för litet ventilations rör

Publicerat

Något att kolla upp, framför allt till frugan som jämt muttrar om att det är kallt och rått. :blush:

Publicerat

Lite off-topic men kanske ändå inte.

Testa gärna dykunderställ av ett bra märke. Kan garantera att ni inte fryser och man slipper allt meck med värmare av diverse slag.

Har stått en hel dag vid västkusten med blåst och kring nollstrecket och kylan - ja den höll sig borta :)

Publicerat

Inköpspris + porto + postförskott = ca: 900:- ;)

Postförskott blir dyrare..

Har du någon aning om hur mycket den förbrukar, när du kör med låg effekt (low). Är det bara två lägen high/low?

Publicerat

:lol::lol::lol: Kanske något dyrare i drift än de andra, men f-n vilken hetta i kojan... :P

Blir inte många rävar skjutna...

Publicerat

Men det där är väl Megan Fox?

Blir inte det väl rävigt då?

/Chris

Publicerat

Blir inte många rävar skjutna...

Nä men skott i råttan kanske :rolleyes: Låter gärna rävarna leva under dom omständigheterna.

Publicerat

:D

Med sådana värmare så kan man ju till och med tänka sig att börja vakjaga... ;):D

Publicerat

Tack för tipset :)

Min blåfrusna lekamen tycker att du skulle varit snabbare bara ^_^

Publicerat
  • Författare

Postförskott blir dyrare..

Har du någon aning om hur mycket den förbrukar, när du kör med låg effekt (low). Är det bara två lägen high/low?

Enl. bruksanvisningen 62 gr/tim vid 850w. Halv effekt finns och borde rimligtvis då bli 31 gr/tim. varje tub innehåller 450 gr.