Publicerat Mars 10, 201115 yr har man något att vinna på att pyttsa in ett batteri med 3,6 volt i handenheten istället för 1,5?? eller är det risk att man pajar den? nu när det är jakttorka sitter man och försöker trimma utrustningen till det yttersta för kommande jakter:D mvh
Publicerat Mars 10, 201115 yr Blir väl som att koppla 24volt till bilen som har 12 volt! det säger poff! Varför tror du enheten blir bättre?
Publicerat Mars 10, 201115 yr Finns inne i menyn vilka batterin du kan använda; alkaliska, Li-jon och laddningsbara tror jag att det är(har int min handenhet hemma nu). Man skall kolla vad handenheten är inställd på innan man smackar i nya. Finns risk för skador annars.
Publicerat Mars 10, 201115 yr handenheten kommer att fungera med 3,6V batterier, men du kommer inte att få kontakt med minneskortet där kartorna är.
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare tackar för svar! pertan: Har ingen aning, finns mycket man inte kan och enda sättet att lära sig är att antingen pröva och riskera att sabba grejjorna eller att fråga ( det blir billigare) finns ju otroligt mycke kunskap om det mesta här på forumtet så det är ju dumt att inte utnyttja det. fredrikl: okej, då är det lite lönt att prova då tolle: Det visste jag inte, ska ta fram min och kika direkt!
Publicerat Mars 10, 201115 yr Vet ett par som fått skicka sina handenheter på reparation efter att ha använt den med alkaliska batterier när den varit inställd för laddbara.