Publicerat Mars 5, 200620 yr Har någon tips om en videokamera som funkar bra att ha me i skogen!!!!! Måste det vara punktzoom på den???? EV typ hjälmkamera så att man inte behöver ta med en kameragubbe ;D Tips på ev hemsida som säljer sånna!! /Janne
Publicerat Mars 5, 200620 yr Hur menar du?...en liten typ mini kamera eller en vanlig som är liten i formatet.... Har en JVC GR-D240E som jag är nöjd med. Den är hyffsat liten (ryms i innerfickan på jakt-jackan) och den är "tyst", dvs inga ljud från t.ex. bandet när du filmar osv... Jag och en polare ska filma lite jaktfilm nu sesongen som kommer, och då hade jag tänkt göra den till en "helmet-cam" eller hjälmkamera som det heter på svenska ...det är ett gängat hål i "botten" på kameran för att fästa den på ett stativ...det tänkte jag utnyttja genom att: Ta en gammal hockey hjälm (t.ex) borra ett hål mitt på skallen (hjälmen ) och dra igenom en bult där...lite grepptejp på ovansidan och sen är det bara att "gänga" dit kameran...blir perfekt till sjöfågeljakten med Ekan/kanoten .... Har sett pipkameror, alltså sånna som man fäster under pipan på bössan...kanske nått sånt du tänker på... Mvh Fredde
Publicerat Mars 5, 200620 yr Mikael tham har någon camera historia monterade på sinna hörselskydd kanske något sånt..kan kolla var dom kommer ifrån har för mig att där var reklam för dom i slutet på den nya filmen...
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Tänkte mig typ en hjälmkamera som du pratar om men så att man har själva kameran i fickan och en på huvudet!! En kamera på pipan då måste man sitta och sikta när djuren, fåglarna kommer. En som sitter på huvudet kan vara en bättre lösning!