Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Låna / prova DC30/DC40 koppel till Astro

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har en Astro 220 och ett DC30 halsband som strular. Skulle vilja testa med ett annat halsband och se om det fungerar.

Så om det finns något vänlig skäl i närheten av Stockholm som skulle kunna ställa upp och träffas/låna ut så jag kunde prova

om det är kopplet eller handenheten som strular vore jag mycket tacksam.

Jag har redan provat att ta isär halsbandet och gjort rent anslutningen till antennen så där ligger inte problemet.

Jag har provat med en annan antenn också så även den kan vi utesluta.

Mvh

Stefan

Publicerat

Yankee eller nordic?

Vad är problemet då? jag hade fel inställning på batteri i min, inställd på Li men körde på alkalsiska, ställde om detta rätt, plockade ur batterierna en stund och sen hopppade den igång och fungerade normalt igen!

Publicerat
  • Författare

Yankee eller nordic?

Vad är problemet då? jag hade fel inställning på batteri i min, inställd på Li men körde på alkalsiska, ställde om detta rätt, plockade ur batterierna en stund och sen hopppade den igång och fungerade normalt igen!

Nordic. Batterierna är inställda rätt. Handenheten tappar kontakten med halsbandet när det kommer mer än 15 meter bort.

Har tagit isär halsbandet och gjort rent kontakten till antennen. Ingen skillnad. Har tagit bort halsbandet och lagt till det flera gånger.

Om man kollar på Info under hundlistan/hund så ser man att signalstyrkan bara försvinner mer och mer med avståndet tills den tappar kontakten vid ungefär 15 meter. Vill kolla om det är halsbandet eller handenheten det är fel på.

Publicerat

Nordic. Batterierna är inställda rätt. Handenheten tappar kontakten med halsbandet när det kommer mer än 15 meter bort.

Har tagit isär halsbandet och gjort rent kontakten till antennen. Ingen skillnad. Har tagit bort halsbandet och lagt till det flera gånger.

Om man kollar på Info under hundlistan/hund så ser man att signalstyrkan bara försvinner mer och mer med avståndet tills den tappar kontakten vid ungefär 15 meter. Vill kolla om det är halsbandet eller handenheten det är fel på.

Hojta till om du är i närheten av Kolmården och har tid för test...

Här finns två halsband resp handenheter att prova med...Bägge fungerar... :blush:

Publicerat
  • Författare

Hojta till om du är i närheten av Kolmården och har tid för test...

Här finns två halsband resp handenheter att prova med...Bägge fungerar... :blush:

Stort tack för erbjudandet men det är lite långt bort tyvärr. Ska inte åt ditt håll förrän den 13/4 när det är dags för skjutning i Virå igen.

Publicerat

Stort tack för erbjudandet men det är lite långt bort tyvärr. Ska inte åt ditt håll förrän den 13/4 när det är dags för skjutning i Virå igen.

Kolla om tiden räcker till då. Välkommen i så fall. :P