Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Här är Gnesta-Anders

Featured Replies

Publicerat

Hej allihop!

Jag är från Gnesta..eller strax utanför och jagar även där, efter gris..och allt annat som tycker det är ok att komma i smygpass. Jag kunde inte låta bli att registrera mig här också. Ganska grön, 1 år som jägare, men ett helt liv som naturmupp. Jo, just det...jag hade 1 fel precis som Jezzica...på ngn fjollfråga om att snaggla med grannarna om man skall sätta upp utfodring nära dem...rent etiskt sett..trams... :lol:

Publicerat

Grattis! Och välkommen i 69-klubben (Vi får väl ta och starta en sån, tills någon kommer och bräcker oss med 70/70) :ph34r::lol: !

.. och välkommen hit!

(Behövde bara en extra serie på duvorna, men jag skyller det på att halvautomaten jag sköt upp med inte kastade ut patronerna, utan jammade, i övrigt fullt på skyttet också ;) (Analys: Halvautomat och 24g US7 är ingen bra kombination!))

Publicerat
  • Författare

Min groda kom på haren..fick skjuta om fanskapet....helt uppenbart att jag bara ska skjuta saker som kommer från vänster till höger. Det finns tydligen en vetenskaplig förklaring till det där... Nåväl..hare bör ändå skjutas med 22 wmr i mitt tycke. Hagel är till för lerduvor, svartfågel och gås :blink:

Publicerat

Min groda kom på haren..fick skjuta om fanskapet....helt uppenbart att jag bara ska skjuta saker som kommer från vänster till höger. Det finns tydligen en vetenskaplig förklaring till det där... Nåväl..hare bör ändå skjutas med 22 wmr i mitt tycke. Hagel är till för lerduvor, svartfågel och gås :blink:

Det verkar som att skjuta hare med kula är en känslig fråga... Själv tillhör jag de som ser dem mer som ohyra än vilt...

Publicerat

Hej & välkommen hit!:D

Publicerat

Välkommen hit :)

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

Publicerat

Välkommen :)

MVH:Ludde

Publicerat

Välkommen hit! trevligt att se fler sörmlänningar! :D:D:D

Publicerat

Hejsan och välkommen hit.

• 2 months later...
Publicerat

Hehe. då kommer vell jag in bättre sent än alldrig och säger att jag tog 70/70 på provet:) iaf så är jag calle från nyköping, har jägarexamen sen 2 år tillbaka men har inte varit 18 förens den 13 februari i år, så jag har inte jagat så mkt än:( men i höst så gäller det:)