Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En ny kockkniv

Featured Replies

Publicerat

Jag skulle vilja ha ett blad till en kockkniv till min bror och jag vill att bladet ska vara riktigt riktigt bra. Är det någon som vet en sida där man kan kika på sådana blad eller någon som gör dom?

Mvh Danne

Publicerat

de damaskerade japanska kockbladen som wizard tipsade om har jag varit sugen på bra länge.

Publicerat

de damaskerade japanska kockbladen som wizard tipsade om har jag varit sugen på bra länge.

Varje gång jag har bestämt mig för att beställa ett så har de varit slut.

Det måste vara ett gott tecken ^_^

Publicerat
  • Författare

Tack Wizard.

Ganska korkat att jag inte tänkte på Nordell tidigare :wacko: men det var i alla fall liknande den översta kniven jag är ute efter.

Publicerat

Deba o usuba bladet har jag använt o det är kanon blad. Rekommenderar starkt men att vara noga med att fetta in bladet efter användning. Rostar som faan annars.

Publicerat
  • Författare

Deba o usuba bladet har jag använt o det är kanon blad. Rekommenderar starkt men att vara noga med att fetta in bladet efter användning. Rostar som faan annars.

Är det dom bladen du tycker jag ska använda även om dom rostar eller finns det andra du tycker jag borde välja före?

Publicerat

Hejs!

Skall du själv skafta det själv så köp ett av en av våra duktiga smeder blir ett blad som inte någon annan har o det betyder mer för din bror och dig om du får till det med skaftet.

Seved gör grymma blad som håller hög kvalitet.

Kimmo gör grymma blad han åxå.

skall du ha ett once in a liftime blad så kolla med Wizard. ( mitt val) då han har smitt fram ett blad stort o rejält.

vet ej om någon av herrarna har tid förstås.

sen finns det säkert fler smeder här på forumet men dom här 3 är vad som dyker upp i huvudet en söndag morgon.

lycklig är din bror i alla fall :lol:

Godmorgon

Eas

Publicerat
  • Författare

Hejs!

Skall du själv skafta det själv så köp ett av en av våra duktiga smeder blir ett blad som inte någon annan har o det betyder mer för din bror och dig om du får till det med skaftet.

Seved gör grymma blad som håller hög kvalitet.

Kimmo gör grymma blad han åxå.

skall du ha ett once in a liftime blad så kolla med Wizard. ( mitt val) då han har smitt fram ett blad stort o rejält.

vet ej om någon av herrarna har tid förstås.

sen finns det säkert fler smeder här på forumet men dom här 3 är vad som dyker upp i huvudet en söndag morgon.

lycklig är din bror i alla fall :lol:

Godmorgon

Eas

God morgon på dig med Eas.

Tanken var helst att någon här på forumet ska smida ett blad men då jag var lite osäker på hur jag vill att det ska se ut ville jag kika på befintliga blad först. Sen vet jag inte än om någon av dom vill/har tid eller kan göra bladet som jag vill ha men jag kommer helt klart att ställa frågan till dom.

Ska först försöka luska lite i hur min bror vill att det ska vara. (Utan att han fattar något förstås)