Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

slagstiftsproblem!

Featured Replies

Publicerat

jag har ett riktigt allvarligt problem med min .222 som uppkommmit efter tryckjustering (utfört av en smed som skall få åtgärda sagda problem!!). När jag drar upp slutstycket och matar i en klickpatron (samma problem uppstår även utan patron, så det är inte det), så är stiftet spänt. men när jag sedan stänger slutstycket så slappas fjädern!! men när jag säkrar vapnet innan jag stänger slutstycket så är fjädern spänd. dock så går skott av när jag osäkrar. vet inte om det är ologiskt förklarat, men jag vet inte hur jag skall förklara det på annat sätt.

slustycke förs fram och ned = fjädern slapp

slutstyckje förs fram i säkrat läge = fjädern spänd

osäkrar = stiftet slår till vid osäkring!

skall in med den på måndag och få den åtgärdad, men undrade om någon hade något förslag på vad som kan ha hänt? har inte avlossat ett skott med bössan sedan den kom hem från smeden sist, så jag har inte pillat sönder något ;)

Publicerat

Det är ett felaktigt justerat trycke som orsakar det där. Jag tycker det verkar hemskt att en vapensmed gör en tryckesjustering utan att funktionsprova. Är det verkligen en riktig vapensmed som gjort det?

Publicerat
  • Författare

Inlämmnat på Staffans Vapen, så jag antar att det är en riktig smed som gjort det. plastbäddningen är i alla fall förstklassig, gjort av samma smed. ska dit på måndag som sagt och prata med dom, då detta är något som dom får stå för.