Publicerat Mars 14, 200620 yr Nä det var Kjells i Sjöbo - Ekstrands sa förra veckan att de inte hade ngn gammal sako så den är nog borta.Det är bra med fruar som har licens, det har min med, så nu skall papprena fixas! Och bössan hämtas mm Kul med nya projekt... Jag har ett gammalt Sako original 22mm fäste och en ny Pecar 22mm som kommer att passa fint på denna lilla nätta bössa, eller så kanske blir det en originaldiopter... Där sitter ett pecar på den jag köpt. Men blir nog till att byta till ett Leupold 1,75-5x24 För det är fett beggagnat Pecaret som sitter där! Ser knappt igenom det ;D Men hoppas vi hittar lite trevliga laddningar till våra nya förälskelser MVH/Jocke
Publicerat Mars 15, 200620 yr Nils - fanns det fler laddningar i VV manualen? Med tyngre kulor än 70gr?
Publicerat Mars 15, 200620 yr Fy fan Fiberclass! Den va grymmt fin!!! Min kräver ju typ grymmt mycket jobb innan jag får den så fin.. Men men någongång förr eller senare så får jag nog min fin också vet inte hur mycket man ska ändra med en sådan här gammal god bössa ??? Hur som helst så måste den ju bloneras om för den är ren på blånering där siktet har suttit MVH/Jocke
Publicerat Mars 15, 200620 yr Jotack jag kunde inte säga nej när jag såg bilderna - de hade 2 till också fast i 7x33 och .22 Hornet, men denna såg bäst ut. Sedan är ju kalibern riktigt udda, och det är ju kul för oss inbitna... Min kommer nog inte att röras överhuvudtaget, annat än rengöras, men det låter som en blånering är på sin plats för dig. Att lyfta lacken kan man ju eventuellt göra, men att bädda mm tror jag inte är lönt. Vi hörs...
Publicerat Mars 15, 200620 yr Ja jag önskar att jag slapp göra något med min också men tyvärr så måste jag göra ingrepp med blåneringen :- Jag kommer att spara orginalstocken och sedan göra en egen stock till den.. Som ska bäddas och byggas/tälljas så att den passar mig perfekt.. Men som sagt så ska jag inte röra orginalstocken alls... MVH/Jocke
Publicerat Mars 16, 200620 yr Måste bara fråga av nyfikenhet.... Vad fick du ge för din Fiberclass? Vi hörs! MVH/Jocke
Publicerat Mars 16, 200620 yr .25-20:n hade 3500 på prislappen, men vi får väl se om det går att förhandla om... Jag ska ju skicka papper och betala sedan så allt är ju inte helt klart än.
Publicerat Mars 16, 200620 yr Tyvärr så var det enda laddatan jag hittade ska söka vidare i mina gömmor.
Publicerat Mars 16, 200620 yr Jag har hittat en del laddata (ganska mycket) tyvärr bara med amerikanska krut. H110, imr4227, win296 osv 60 70 och 86 grains kulor. Är det av intresse kan jag maila det åt dig.
Publicerat Mars 17, 200620 yr Tack gärna Nils - det går ju att jämföra krut med brinntider osv, tex tror jag w296 och 4227 har samma som VV N110. H110 har jag hemma och det är också liknande N110. Då har man ju ngt att utgå från. Sedan tror jag sako-mekanismen pallar mera än en bygelrepeter...
Publicerat Mars 17, 200620 yr 3500 låter ändå inte så dyrt för den Mr.Fiberclass! Jag får ge 2500 för min och är betydligt mer sliten än din Du kan ju maila mig om du får fram någon go laddning senn framöver med byssen Så kan man testa lite vad som fungerar bäst. MVH/Jocke
Publicerat Mars 20, 200620 yr Har skickat data! Tackar! kommer tyvärr inte åt mailen förrens på fredag Är i skolan nu nämligen.. Internat MVH/Jocke
Publicerat Mars 20, 200620 yr Hej Nils! jag har inte fått några data - kanske du kan lägga upp dem här? tack!
Publicerat Mars 20, 200620 yr Hej Nils!jag har inte fått några data - kanske du kan lägga upp dem här? tack! yes! hade du kunnat lägga upp dom här så hade det varit ändå bättre.. Bra tänkt Mr Fiberclass! MVH/Jocke
Publicerat Mars 25, 200620 yr Jag vill inte göra det då dom är tagna från en cd skiva med tanke på upphovsrätten. Hoppas att dom kom fram tillslut i allafall. Dom är i allafall skickade.
Publicerat Mars 25, 200620 yr Tyvärr Nils - jag vet inte hur du skickat dem men jag har inte fått något. Om du kan prova PM:a mig så ska det gå fram. Tack!
Publicerat Mars 25, 200620 yr Nils du kan gärna få PM:a mig också! Har inte heller jag fått något :- Men prova som Mr Fiberclass säger att PM:a över det då... MVH/Jocke
Publicerat Mars 26, 200620 yr Har skickat meddelandet igen. Till två adresser, någon måste få meddelandet nu i allafall. Annars ger jag upp.
Publicerat Mars 27, 200620 yr Har skickat meddelandet igen. Till två adresser, någon måste få meddelandet nu i allafall. Annars ger jag upp. Jag fick det Nils! Tackar Tackar! Hur blev det för dig Mr Fiberclass? fick du det? annars skickar jag det vidare till dig! MVH/Jocke P.S Där stog exakt dom kulorna som jag hade tänkt att ladda med! mycket bra! Någon som vet vilka som säljer lösa kulor i Sako? D.S
Publicerat Mars 27, 200620 yr Rifle - skicka gärna till mig - jag har inte fått ngt i min meddelandelåda... Den brukar funka för jag får meddelanden av andra lite då och då.
Publicerat Mars 27, 200620 yr Rifle - skicka gärna till mig - jag har inte fått ngt i min meddelandelåda... Den brukar funka för jag får meddelanden av andra lite då och då. Inte så lätt när du har Dolt din e-post Fiberclass Skicka ett PM till mig med adressen så ska jag skicka laddatan till dig! Mycket intressanta inscannad data! Måste säga att jag är glad i hela huvudet nu Bara bössan som fattas! Tack ännu en gång Nils! MVH/Jocke
Publicerat Mars 28, 200620 yr Det var ju PM:a jag menade men går det inte att skicka på det sättet så mailar jag dig naturligtvis.