Publicerat Mars 12, 201115 yr Hallå! Jag har bestämt mig för att skaffa en 22-250 inom en hyfsat snar framtid. Den kommer in för rå, räv och div svartfågel på håll, i den ordningen. Jag tror mig ha hittat ammo för alla ändamål, men exakt vilken bössa skall jag ge mig på? En ny Blaser finns inte på kartan, jag gillar faktiskt tanken på begat...då är varje individuell bössa provskjuten och klar. Många säget Tikka T3...fler bud?
Publicerat Mars 12, 201115 yr Schultz o larsen 97dl så kan du lätt o billigt byta pipa när den är utskjuten efter ett par tusen smällar
Publicerat Mars 12, 201115 yr Tikka T3 brukar skjuta bra även i 22-250 annars är väl Remington ett bra val också
Publicerat Mars 14, 201115 yr Tikka T3 Varmint/Super varmint är utan tvekan en ruggig skjutmaskin. Den skjuter brallorna av många, många betydligt dyrare bössor. Men det finns ju massor av bra bössor i .22-250. Sakos varmintmodeller är alltid säkra kort och Sauer 202 finns i en trevlig variant, "Wolverine", eller vad den kallas... Men personligen tycker jag att det bästa är att köpa en äldre studsare med bra mekanism i t.ex .308W. Sedan låter man en vapensmed skruva i en ny, bra .22-250 pipa + tillhörande trimning. Då får man garanterat bra resultat och dessutom ett personligt vapen på ett helt annat sätt än en fabriksbössa. //Danne