Publicerat Mars 12, 201115 yr Min moster har slutat jaga, och jag funderar på att ta över hennes bössa om den är något ha. Hon har ingen aning om vad det är för tillverkare, men tror att den är kamrad i .308 win. på vapnet finns följande nummer instansat: 01532447 Bössan är köpt i början av -80 talet och nypris då ska ha varit kring 5000 kronor. Bifogar bilder (Mostrarna som har varit igång med mobiltelefonen och sedan mms:at) går det att tar reda på vad det är för något? Tacksam för all hjälp.
Publicerat Mars 12, 201115 yr Kalla gärna detta en idiotfråga, men vad säger licensen om vapnet? Om den är inköpt såpass nyligen borde allt du behöver veta finnas där. Fin bössa för övrigt
Publicerat Mars 12, 201115 yr Det är en Winchester m/70 fetherweight, en helt ok bruksbössa. Lätt å smidig.
Publicerat Mars 12, 201115 yr Kalla gärna detta en idiotfråga, men vad säger licensen om vapnet? Om den är inköpt såpass nyligen borde allt du behöver veta finnas där. Fin bössa för övrigt Och har man inte original-licensen så kan man ju begära ut ett utdrag från polisen...
Publicerat Mars 13, 201115 yr Som redan sagts, en Winchester m/70. En vacker studsare av god kvalité. 308W. är dessutom en bra allroundkaliber så det är ingen dum bössa att ta över. Ett bra kvalitetssikte på den så har du vad du behöver till det mesta inom klass I och II-jakten..
Publicerat Mars 13, 201115 yr Författare Det är en Winchester m/70 fetherweight, en helt ok bruksbössa. Lätt å smidig. Tusen tack för hjälpen, det skulle ta ett par veckor innan hon är hemma igen kan kolla vad som står på licensen och jag har inte riktigt tålamod att vänta. Fint att du verkar ha lite koll!
Publicerat Mars 13, 201115 yr Författare Som redan sagts, en Winchester m/70. En vacker studsare av god kvalité. 308W. är dessutom en bra allroundkaliber så det är ingen dum bössa att ta över. Ett bra kvalitetssikte på den så har du vad du behöver till det mesta inom klass I och II-jakten.. Det låter ju bra, alltså blir nästa projekt en bra kikare. Tack för tipset.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Författare Och har man inte original-licensen så kan man ju begära ut ett utdrag från polisen... Licensen finns, jag är lite otålmodig bara.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Författare Kalla gärna detta en idiotfråga, men vad säger licensen om vapnet? Om den är inköpt såpass nyligen borde allt du behöver veta finnas där. Fin bössa för övrigt Det finns licenspapper såklart, men det skulle ta ett par veckor. Jag är lite otålmodig. Sen var väl tanken att höra någon spontan kommentar ifrån nån som har erfarenhet av vapentypen. Därför jag skrev att jag ville ta över den om den var nåt att ha.