Publicerat Mars 14, 201115 yr Sysslolös som man är tidiga morna på jobbet... så roade jag mig med att försöka räkna antalet gris som fällts för plottfia.. Jo.. jag vet att det är lite töntvarning på sånt här o nog inte PK... Räknade allt där bössan använts, typ på eftesök oxå o får det till 37 grisar. Sprättad 2 ggr men det kanske man får räkna med, tycker de är skit men, men.. Tiken fyller 4 till sommarn. Kanske inte så mycket men jag hittade 3 som jag glömt.. o då va jag ändå skytt till 2 av dom.... Bra med skrivklåda o forum, då kan man forska i allt dumt man skrivit.. Ska nog försöka hålla mer koll. Sån statastik kan ju va kul o komma ihåg när man sitter på ålderdomshemmet o drar skörnor för systrarna.. Fast då lär man nog ljuga hur som Ja å så får jag väl tänka på wachteln oxå o hon är det fällt 5 för. Ingen stjärna så sett men ibland så glimmar de till lite o sensaste 2 åren har hon vaknat till på grisarna. Litet sprätt han hon visst med oxå. Är nog basksidan med grisjakt att man får räkna med skador... Å som vanligt så vet jag inte vad jag vill med ett inlägg... Men precis idag så är det nog för att skingra lite tankar.. Ska med rätt stor säkerhet avliva terriern idag.... 13 år är hon o har väl inte dugt som jagthund nån gång... Ett par grävligar o nån räv är väl va hon har på samvetet. Hon har troligen livmodersinflamation o det verkar inte gå att häva med medicinering. Operera en hund på 13 år gör jag inte. Men det är ju en familjemedlem ändå. Grabben har växt upp med den jycken. Han ville va med när o om terriern ska tas bort... Det är strongt när man bara är 14 år... Hur jag ska klara det om han är med vet jag inte... Blir vetrinären o hemma i soffan. Tungt...
Publicerat Mars 14, 201115 yr Sysslolös som man är tidiga morna på jobbet... så roade jag mig med att försöka räkna antalet gris som fällts för plottfia.. Jo.. jag vet att det är lite töntvarning på sånt här o nog inte PK... Räknade allt där bössan använts, typ på eftesök oxå o får det till 37 grisar. Sprättad 2 ggr men det kanske man får räkna med, tycker de är skit men, men.. Tiken fyller 4 till sommarn. Kanske inte så mycket men jag hittade 3 som jag glömt.. o då va jag ändå skytt till 2 av dom.... Bra med skrivklåda o forum, då kan man forska i allt dumt man skrivit.. Ska nog försöka hålla mer koll. Sån statastik kan ju va kul o komma ihåg när man sitter på ålderdomshemmet o drar skörnor för systrarna.. Fast då lär man nog ljuga hur som Ja å så får jag väl tänka på wachteln oxå o hon är det fällt 5 för. Ingen stjärna så sett men ibland så glimmar de till lite o sensaste 2 åren har hon vaknat till på grisarna. Litet sprätt han hon visst med oxå. Är nog basksidan med grisjakt att man får räkna med skador... Å som vanligt så vet jag inte vad jag vill med ett inlägg... Men precis idag så är det nog för att skingra lite tankar.. Ska med rätt stor säkerhet avliva terriern idag.... 13 år är hon o har väl inte dugt som jagthund nån gång... Ett par grävligar o nån räv är väl va hon har på samvetet. Hon har troligen livmodersinflamation o det verkar inte gå att häva med medicinering. Operera en hund på 13 år gör jag inte. Men det är ju en familjemedlem ändå. Grabben har växt upp med den jycken. Han ville va med när o om terriern ska tas bort... Det är strongt när man bara är 14 år... Hur jag ska klara det om han är med vet jag inte... Blir vetrinären o hemma i soffan. Tungt... Mycket om mycket, att du har en superhund tänker jag inte kommentera vidare, det har jag nog gjort tidigare ändå. Tråkigt med terriern, men ibland är det som det är. Moget av din grabb att vilja vara med, döden är trots allt en del av livet. Hur du ska klara det kan jag inte ge dig något tips om, men det kommer du att göra. Att din son upptäcker att även du kan ha känslor, tror jag av egen erfarenhet, kan vara en positiv del i det hela. Lycka till känns lite off, men du vet vad jag menar.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Sysslolös som man är tidiga morna på jobbet... så roade jag mig med att försöka räkna antalet gris som fällts för plottfia.. Jo.. jag vet att det är lite töntvarning på sånt här o nog inte PK... Räknade allt där bössan använts, typ på eftesök oxå o får det till 37 grisar. Sprättad 2 ggr men det kanske man får räkna med, tycker de är skit men, men.. Tiken fyller 4 till sommarn. Kanske inte så mycket men jag hittade 3 som jag glömt.. o då va jag ändå skytt till 2 av dom.... Bra med skrivklåda o forum, då kan man forska i allt dumt man skrivit.. Ska nog försöka hålla mer koll. Sån statastik kan ju va kul o komma ihåg när man sitter på ålderdomshemmet o drar skörnor för systrarna.. Fast då lär man nog ljuga hur som Ja å så får jag väl tänka på wachteln oxå o hon är det fällt 5 för. Ingen stjärna så sett men ibland så glimmar de till lite o sensaste 2 åren har hon vaknat till på grisarna. Litet sprätt han hon visst med oxå. Är nog basksidan med grisjakt att man får räkna med skador... Å som vanligt så vet jag inte vad jag vill med ett inlägg... Men precis idag så är det nog för att skingra lite tankar.. Ska med rätt stor säkerhet avliva terriern idag.... 13 år är hon o har väl inte dugt som jagthund nån gång... Ett par grävligar o nån räv är väl va hon har på samvetet. Hon har troligen livmodersinflamation o det verkar inte gå att häva med medicinering. Operera en hund på 13 år gör jag inte. Men det är ju en familjemedlem ändå. Grabben har växt upp med den jycken. Han ville va med när o om terriern ska tas bort... Det är strongt när man bara är 14 år... Hur jag ska klara det om han är med vet jag inte... Blir vetrinären o hemma i soffan. Tungt... Lider med både dig och familjen. //
Publicerat Mars 14, 201115 yr 1: Imponerande samling grisar plottfia har på sitt samvete. 2: Beklagar sorgen att terriern måste vandra vidare.
Publicerat Mars 14, 201115 yr att sonen på 14 vill vara med ser jag som sunt med tanke på att det är en veterinär som "tar hand" om det skillnad om du eller någon kamrat hade ordnat det är det ju ingen vidare upplevelse när det är ens kamrat den delen får komma senare om det behövs. Min son som är 5½ kommer vara med i vår/sommar när det är dags för våran älskade gamla jämttik,12 år, att lämna in... dels har han själv bett om det och jag tycker att det är en bra erfarenhet speciellt när det går lungt och fint till hemma... döden är ju ingen främande sak för honom då vi pratar mycket och länge om olika djur som han hittar som är döda men klart en nära familjemedlem har han inte varit med om än...
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare Vetrinären har varit här o han tyckte vi skulle ge lite andra piller och ev nått som krampar ihop livmoderns så den töms. Tiken är inte "tät" utan det rinner ut gegg.. Luktar typ som en valpning.. järn eller nått. Han tyckte det va litet för tidigt o kasta in handduken. Jag vet inte vad jag tycker egentligen.. Jycken har ju lixom åldern inne.. Men grabben blir väl lite gladare.. Ännu en natt utan o sova nå vidare.. Tiken ska ju ut o pinka o bädda o spontanskäller oxå.. O så frun som är förklyld o snarkar som faen... Tror jag anmäler mig som frivillig nattarbetare.. Blir nog lugnare....
Publicerat Mars 14, 201115 yr Tror jag anmäler mig som frivillig nattarbetare..Blir nog lugnare.... Du får väl hoppas på eftersök.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Vetrinären har varit här o han tyckte vi skulle ge lite andra piller och ev nått som krampar ihop livmoderns så den töms. Tiken är inte "tät" utan det rinner ut gegg.. Luktar typ som en valpning.. järn eller nått. Han tyckte det va litet för tidigt o kasta in handduken. Jag vet inte vad jag tycker egentligen.. Jycken har ju lixom åldern inne.. Men grabben blir väl lite gladare.. Ännu en natt utan o sova nå vidare.. Tiken ska ju ut o pinka o bädda o spontanskäller oxå.. O så frun som är förklyld o snarkar som faen... Tror jag anmäler mig som frivillig nattarbetare.. Blir nog lugnare.... fy fan rent ut sagt O nu tänkte jag i första hand på hunden just så blev det för vår jämttik för några år sedan och då blev det akut in och op omgående... tänk vad olika veterinärerna säger och gör...?? är ingen rolig upplevelse när man trycker hunden över magen och det rinner ur dom
Publicerat Mars 15, 201115 yr Bra jobb på plottfia, visst händer det att det sprättas och så blir det, man får hoppas att de lär sig och springer i sidled. Håller med dig om terriern, förstår grabben som blir glad att den är kvar ett tag till, vill han va med så ska han, minns själv när min barnvakt försvann en oduglig jakthund, fick inte säga adjö och det sved.