Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

är Classic bra?

Featured Replies

Publicerat

hej

min far ska byta bössa och har funderat på en classic mod 90 i 6.5x55 och fråga mig hur dom var men fick inget bra svar.

hjälp mig.. hur är dom? piplängd, twist.. mm? är dom bra? har dom bra pressition?

tacksam för svar.

Publicerat

Jag har en med bara 45 cm pipa som skjuter riktigt bra, både köpe Oryx och handladdade varmintpatroner.

Det är en billig och prisvärd bössa i mina ögon, fast jag har bara testat en i mitt liv så det är ingen statistisk bas jag baserar detta på ;)

Publicerat

hej

min far ska byta bössa och har funderat på en classic mod 90 i 6.5x55 och fråga mig hur dom var men fick inget bra svar.

hjälp mig.. hur är dom? piplängd, twist.. mm? är dom bra? har dom bra pressition?

tacksam för svar.

Har en jag ochså som skjuter riktigt bra med hemladdad ammo ett kort och relativt lätt vapen som funkar i alla väder :D skjuter riktigt tätt med mina hemladdade sätter en femskottsserie inom femkronan på 150 meter så det lär ju va godkänt för en sån bössa ;)

Publicerat

Jag har en jag med.

Den går bra med Lapua Mega, skjuter en fyrklöver på 100 m utan problem. Men den sprider en del med Norma jaktmatch. Samskjutningen mellan jaktmatchen och jakt ammunitionen lämnar lite övrigt att önska. I övrigt en smidig och trevlig bössa!

Publicerat

jag hade en classic i 6,5x55 jag gillade den inte alls och det var något strul med den som gjorde att jag sålde den.

Publicerat

Classic-studsarna tillverkas väl i Italien, av Sabatti, Fair eller liknande företag.

En sådan billig bössa kan fungera helt OK - eller inte alls...

Jag misstror absolut inte dom som säger sig ha en bra Classic 90.

Men mitt tips är att farsan även tittar på lite andra vapen också. Det finns ganska många billiga, hyfsat bra studsare.

Man kan även få väldigt bra begagnade vapen för samma summa.

//Danne

Publicerat

Är Classic bössan en bra bössa??? Det är tyvärr omöjligt att svara på.

Min Classic är helt ok efter att ha fixat trycket.

Lätt, snygg, balanserad och skjuter riktigt bra.

Publicerat

Har ingen erfarenhet av Classic, men enligt mitt tankesätt så antar jag att man får en tikka M/65 för i stort sett samma pengar.

Nu vet ju inte jag vad han får ge för Classicen men kan vara värt attt tänka på, finns givetvis fler exempel.

Publicerat
  • Författare

tusen tack för era komentarer.

då ska jag säga att det råder lite olika om det med classic. han får väl helt enkelt bestämma om bössan känns bra för honom.

Publicerat

tusen tack för era komentarer.

då ska jag säga att det råder lite olika om det med classic. han får väl helt enkelt bestämma om bössan känns bra för honom.

Det är ju det viktigaste, att den passar och känns bra. Tycker han den är ok så ska han ju slå till.