Publicerat Mars 15, 201115 yr är ruger no.1 i kal 280 en bra bössa? hur är dom i presition, går trycket att ställa mm mm?hade skrivit 243 men menade 280rem
Publicerat Mars 15, 201115 yr Min 223 a skjuter riktigt bra ,243 kan bli dyr om man skjuter mycket,det finns viss reglering på original trycke ,men jag bytte ut mitt till ett moyer,man bör oxå plastbädda förstocken,men efter lite trix å fix så är det en super charmig liten bössa.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Min 223 a skjuter riktigt bra ,243 kan bli dyr om man skjuter mycket,det finns viss reglering på original trycke ,men jag bytte ut mitt till ett moyer,man bör oxå plastbädda förstocken,men efter lite trix å fix så är det en super charmig liten bössa.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Min 243:a är grym ) Men visst kan trycket behövas justeras, men sååå farligt är det inte.. Köp en, du kommer bli nöjd ) //JP
Publicerat Mars 15, 201115 yr Ingen bössa jag skulle välja om man söker max precision visst skjuter säkert många helt Ok men har svårt att finna annat än nackdelar rent precisions mässigt jämfört med ett vanligt lås. Känner en smed som byggt en 6br på no.1 utan att lyckats få till riktigt bra precision så det är onödigt svår väg att välja om man sätter precisionen som nr1 Annars är det charmiga och smidiga vapen så söker man en riktigt kort bössa är fallblockaren ett bra val.
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare Min 223 a skjuter riktigt bra ,243 kan bli dyr om man skjuter mycket,det finns viss reglering på original trycke ,men jag bytte ut mitt till ett moyer,man bör oxå plastbädda förstocken,men efter lite trix å fix så är det en super charmig liten bössa. menade 280 rem inte 243
Publicerat Mars 16, 201115 yr Ingen bössa jag skulle välja om man söker max precision visst skjuter säkert många helt Ok men har svårt att finna annat än nackdelar rent precisions mässigt jämfört med ett vanligt lås. Känner en smed som byggt en 6br på no.1 utan att lyckats få till riktigt bra precision så det är onödigt svår väg att välja om man sätter precisionen som nr1 Annars är det charmiga och smidiga vapen så söker man en riktigt kort bössa är fallblockaren ett bra val. OM det är den smed jag anar att det är så är han inte heller så kass på att skruva pangar, ergo, om man väljer en nr 1 så får man acceptera att det är lite ojämn precision i den, alla kanske inte märker det och är toknöjda med ett väl fungerande vapen för jakt vilket i sig är adekvat, hmm lite +1 varning på detta inlägg men det får gå ändå. 280 som kaliber betraktat är ganska rock n roll med god prestanda. /Chris
Publicerat Mars 20, 201115 yr Värt att tänka på också är vad en normal jägare anser precision vara jämfört med en bänkskytteskjutande vapensmed! Rugern är utmärkt till jakt! har en i .375H&H