Publicerat Mars 16, 201115 yr Jag undrar om det finns någon som har eller har sett nån på banan med en ugb?? Tycker den är spännande men har ännu inte sett nån som använt en sådan när man varit iväg! Kanske fortfarande har barnsjukdomar? /Nicke
Publicerat Mars 16, 201115 yr Jorå, jag har sett dem på banorna. Kommer ihåg när de kom och Beretta var på Bisley och lät oss skyttar testa. Jag trodde inte att den skulle slå i England eftersom den inte var en traditionell bock och så blev nog fallet. (hur det är i andra länder vet jag inte) Samma anledning som att man aldrig ser en halvauto på banan kommer man inte att se en ugb25 så ofta. Prismässigt är de inte så dyra om man jämför men bra bössa är det faktiskt.
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare Jag är faktiskt lite sugen på en sådan... Men är lite skrämd av det man läst om att den krånglat lite! Men jag tycker att det borde vara löst nu. Får åka ner till torsbo och klämma på en.
Publicerat April 7, 201115 yr Författare Oj här har jag ju glömt skriva... För nu står det en ugb i mitt skåp!! Och idag fyllde jag på med lite mer skott!
Publicerat April 9, 201115 yr Stiligt värre. Vill prova en sådan där bössa men inser samtidigt den uppenbara risken att vilja sälja allt för att bli ägare till en. Nåja, när man börjat jobba igen kanske man bytar någon av de nuvarande hagelbössorna mot en sådan. Alternativt någon form av hagelbock (men ack så tråkigt det känns).
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Provade en skeet serie i lördags i ordentlig blåst. Fick ihop 18 Sportingstig idag.. 18, 21 fick jag ihop! Känns skönt för träffarna är bara mos. Tror att jag nu hittat ganska rätt med kolven. Ev så ska jag förlänga den lite. En otroligt skön bössa att skjuta med. Jag är helnöjd.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Oj den är sedan länge utbytt mot en F3 supersport. Den krävde en del vapenvård om man sköt mycket. Men den var inte speciellt svår att plocka isär och göra rent. Gillade att den laddade om så jäkla snabbt. Det var många på banan som försökte se när den laddade om men det lyckades dom inte med. Funkade även i duv och kråk gömslet. Har för mej att det kan ha varit nått strul med den på slutet men kommer inte ihåg riktigt. /Nicke
Publicerat Februari 19, 201610 yr Okej var lite nyfiken bara på hur den är Killerberra här och i grannforat har en sådan, kanske höra lite med honom