Publicerat Mars 16, 201115 yr Hej tänkte höra om det finns någon mening att fixatill en gammal Husqvarna 1640 6,5x55 som jag har ståendes i vapenskåpet någon har bytt fram stocken den är i dag kantigare i fram. Säkring om byggd.på stocken finns finna nät skärningar
Publicerat Mars 16, 201115 yr 1640 är en helt ok bruksbössa. Men fattar inte riktigt hur du menar, är främre delen av kolven kapad och en ny kantigare del fastsatt?? Hur är säkringen ombyggd? Det är ju sidosäkring orginal på 1640, är det inte det är det ingen 1640 utan en äldre mod. tex 640.
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare oj då hade jag fel angående säkringen det är sidosäkring.. ja framstocken är kapad och dom har satt ditt en kantigare modell mycket skönare tycker jag men men är detta en bössa värt att lägga ner lite pengar på. då jag har en 308w som jag jagar med i dagen läge.
Publicerat Mars 17, 201115 yr Kvaliteten är ju inget fel på,trycket brukar vara lite sådär, så om det är värt att bygga på kan ju bara du svara på. Lite nyfiken på det där med framstocken, kan du lägga upp nån bild? Låter som en skum lösning......att kapa.
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare då har jag fixat lite bilder på den som du ser är det en liten skarv på stocken mvh emil
Publicerat Mars 17, 201115 yr ?- Wow eller hur man nu skall säga, du har 1/2+1/2 udda stockar som är sammanfogade, en kort och kärnfull fråga, hur skjuter vapnet? Svaret anser jag skall styra den tid det är motiverat att lägga ner på pangen med den stocken, skall stocken bort är det iofs en öppen fråga. Var har du köpt det vapnet någonstans och med vilken tillhörande förklaring? /Christian
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare ?- Wow eller hur man nu skall säga, du har 1/2+1/2 udda stockar som är sammanfogade, en kort och kärnfull fråga, hur skjuter vapnet? Svaret anser jag skall styra den tid det är motiverat att lägga ner på pangen med den stocken, skall stocken bort är det iofs en öppen fråga. Var har du köpt det vapnet någonstans och med vilken tillhörande förklaring? /Christian vapnet har jag fått av min mamma hon hade detta när hon jagade och hon fällde många älgar med detta.och när jag har jagat och skjutit med vapnet så skjuter det väldigt tät och fint jag tror att att mamma köpte detta vapnet i tierp hos någon vapen handlare men det var billigt ca 2500 då Tänkte behålla stocken och slippa om den och snygga till skarven och resten av kolven med det kanske det inte är värt när jag köpte nya bössan så kunde jag ha bytt in den men då fick man 1000:- för den. men den vart kvar funderar om man ska ha den till fågel. mvh emil
Publicerat Mars 17, 201115 yr Jo då, du har ju svarat på den viktiga frågan, vapnet skjuter bra, då är det värt att lägga arbete o tid på det. Så gnugga på du, det är en bra pang att lära sig träarbeten på. /Christian
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare Jo då, du har ju svarat på den viktiga frågan, vapnet skjuter bra, då är det värt att lägga arbete o tid på det. Så gnugga på du, det är en bra pang att lära sig träarbeten på. /Christian Är det något man bör tänka på när man plockar isär detta vapen heller är det bara komma ihåg hur det satt
Publicerat Mars 17, 201115 yr Är det något man bör tänka på när man plockar isär detta vapen heller är det bara komma ihåg hur det satt Ta gärna bilder efterhand om du känner dig osäker, se till att hålla reda på alla delar som du plockar av, burkar är bra, tejp o märkpenna också, nu är det iofs bara två skruvar, ett underbeslag o något mer som du får loss men oaktat det så är det bra att göra klart hur det skall sitta. Du skall veta det att vi (dvs alla på forat) uppskattar bilder på dina äventyr, det kan också ge oss en grund för goda råd och tips. /Christian
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare Ta gärna bilder efterhand om du känner dig osäker, se till att hålla reda på alla delar som du plockar av, burkar är bra, tejp o märkpenna också, nu är det iofs bara två skruvar, ett underbeslag o något mer som du får loss men oaktat det så är det bra att göra klart hur det skall sitta. Du skall veta det att vi (dvs alla på forat) uppskattar bilder på dina äventyr, det kan också ge oss en grund för goda råd och tips. /Christian ok tack så mycket ska ta lite bilder under tiden det sker och lägga ut