Publicerat Mars 16, 201115 yr Är det någon som har läst boken "Viltvårdarens år Eller sett filmen Det vilda köttet? Eller är det någon som kan tipsa om en bra bok eller film gärna inom viltvård eller tillvaratagande av kött
Publicerat Mars 16, 201115 yr Filmen det vilda köttet är en mycket bra instruktionsfilm vad gäller kötthantering. I princip samma info som finns i Jägarens nya kokbok och Fågeljägarens kokbok fast med rörliga bilder och prat.
Publicerat Mars 16, 201115 yr Jag köpte "Det vilda köttet" i helgen faktiskt, och har inte sett alla avsnitt ännu, bara hare/kanin och halva rådjur. Jepps, jag erkänner att jag är "blödig", men detta är den aspekt av jakten som jag vet att jag kommer ha svårast att förlika mig med, men MÅSTE lära mig (jag hoppas att ha hjälp när jag passar, flår och styckar första gångerna)! Därför blev jag glad över att hitta denna filmen. Det jag sett hittills är mycket informativt och välgjort, den är uppdelad i passning, flåning, grov och finstyckning (och tillvaratagande av inälvsdelarna på klövvilt). Men jag kommer få ta klövvilt-avsnitten i omgångar för att klara av hela filmen...
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare Jag köpte "Det vilda köttet" i helgen faktiskt, och har inte sett alla avsnitt ännu, bara hare/kanin och halva rådjur. Jepps, jag erkänner att jag är "blödig", men detta är den aspekt av jakten som jag vet att jag kommer ha svårast att förlika mig med, men MÅSTE lära mig (jag hoppas att ha hjälp när jag passar, flår och styckar första gångerna)! Därför blev jag glad över att hitta denna filmen. Det jag sett hittills är mycket informativt och välgjort, den är uppdelad i passning, flåning, grov och finstyckning (och tillvaratagande av inälvsdelarna på klövvilt). Men jag kommer få ta klövvilt-avsnitten i omgångar för att klara av hela filmen... He he Blödig nej det kan man ju inte vara ju det är bara att öppna och gotta i sig allt som ses och luktas men svärfar är typ bäst och störst och kan allt om allt men inte när det gäller att passa. Sköt en älgkalv förra året och då fick han gå iväg flera gånger för han inte klarade av att se och känna lukten. Va kul att du skaffat den och tycker den verkar bra.
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare Filmen det vilda köttet är en mycket bra instruktionsfilm vad gäller kötthantering. I princip samma info som finns i Jägarens nya kokbok och Fågeljägarens kokbok fast med rörliga bilder och prat. Då får det nog bli en sådan...
Publicerat Mars 16, 201115 yr Då får det nog bli en sådan... jag hittade min för en hundring på torsbo för ett par år sedan, vet inte var den är billigast nu...
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare jag hittade min för en hundring på torsbo för ett par år sedan, vet inte var den är billigast nu... Oj det var ju lite skillnad från vad jägarförbundet ska ha. 313spänn det är ju rena rånet ju
Publicerat Mars 16, 201115 yr Oj det var ju lite skillnad från vad jägarförbundet ska ha. 313spänn det är ju rena rånet ju torsbo var väl med och finansierade, därför fanns det en upplaga med deras omslag istället för det ordinarie. vet ej om det finns längre.
Publicerat Mars 16, 201115 yr torsbo var väl med och finansierade, därför fanns det en upplaga med deras omslag istället för det ordinarie. vet ej om det finns längre. Det står "Jaguargruppen" på den, och jag betalade 195:- så sent som i lördags...
Publicerat Mars 16, 201115 yr Det står "Jaguargruppen" på den, och jag betalade 195:- så sent som i lördags... aha, då var det kanske 195 kr som jag gav också. minns inte riktigt, men billigare än från Jägareförbundet var det i alla fall.... Annars vill jag minnas att Dianas stigar - tillvaratagande av klövvilt, fågel och pälsvilt är rätt OK också.