Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

då var det dags igen ... vad är detta?

Featured Replies

Publicerat

spår enligt bifogade bilder observerade under eftermiddagen. Ca 75 cm spåren om det inte framgår av bilderna. tilläggas bör är att bilderna är tagna mitt i skogen med kilometer till närmaste granne. inga fotspår utöver mina egna har observerats i området efter snöns infall under gårdagskvällen. jämförelseobjektet är ett kreditkort

ställ gärna fler frågor om ni har.

post-4114-0-60699900-1300478424_thumb.jp

post-4114-0-64804700-1300478432_thumb.jp

post-4114-0-59388100-1300478439_thumb.jp

Publicerat

Lodjur

Publicerat

Jag tror att det är lo spår.

bilden är på ett lospår som passerade här i vinter.

post-6209-0-76766700-1300479336_thumb.jp

Publicerat

Borde va Lo

-Väldigt runt spår.

- Osymmetriska fram trampdynor.

- Djuret har inte mycket till skrevning mellan sina spår? vad ja tycker man kan se på bilden. (Tänk på hur en katt går, slår nästan krokben på sig själv)

- Sen är väl avståndet mellan spåren att det kan passa ett lo.

Publicerat

LODJUR Osymmetriska fram trampdynor Ser ju även på mitttrampdynan så Grattis du har en katt på marken

Publicerat

Ja du har nog bland dom få kissarna i Skåne. Kan ju inte vara många där menar jag..

Publicerat

skulle säga katt, vi har dem här ibland, dom asen, vart i skåne är detta?

Publicerat

Som alla andra så säger jag LO

//

Publicerat

Ganska säker på att det är lodjur.

mvh

Publicerat
  • Författare

Som väntat säger de flesta lo. Hade en lite konferens med Karl ö i eftermiddags och vi Kim fram till ungefär samma sak. Något sydost om lönsboda, mot sibbhult. Då är det bara hoppas att man får se den lille katten iaf så har man fått ut något av det. Tack för hjälpen alla

Publicerat

Som väntat säger de flesta lo. Hade en lite konferens med Karl ö i eftermiddags och vi Kim fram till ungefär samma sak. Något sydost om lönsboda, mot sibbhult. Då är det bara hoppas att man får se den lille katten iaf så har man fått ut något av det. Tack för hjälpen alla

Ja precis. Väldigt vackra djur. Sett lo 3 gånger men bara lite snabbt men dock en häftig känsla

Publicerat

Har sett Lo gå efter vägen mitt på dagen från villan, tyckte det var så grymnt trökigt att kolla på ett rovdjur,så gick å satte mig å kolla på tv efter 50sec-1min. brukar kunna sitta ute i timmar med kikare bara för att se ett rådjur, men lo, varg och björn riktigt riktigt trökigt att kolla på

Publicerat

Nog ser det ut som lo alltid. Här är lodjuret bara några 100 meter från byn och dessutom så ser det mycket svårt ut för "våra" rådjur att inte bli tagen av lon.

Nu har man endast sett två av sexton och det finns ett flertal lorivna rådjur bara några meter från husen. Det ser dystert ut.

Sent from my pink überiPhone using Tapatalk