Publicerat Mars 19, 201115 yr kanon fin men du glömde info har ju vant mig lite av dina dokumentationer bra jobbat /Jocke
Publicerat Mars 19, 201115 yr Författare här kommer lite info om kniven. bladet är köpt på www.tomasknivsida.se grymt fina blad till ännu grymmare priser! kanon trevlig kille kan varmt rekomender att handla från han! skafftet är gjort av Amboina och 2 st mässingsnitar det är köpt från nordellknives.se också en kanon sida. bladet är 11 cm och var grymt bra slippat när jag fick det. då min farsa har varit styckmästare i drygt 30 år får jag bra tipps av han när det gäller bra. har beställt hem lite blad men dom har han ratat och då skickar jag tillbaka dom. men detta bladet blev har väldigt imponerad av så ännu ett plus till att handla av tomasknivsida.se Amboina är ett grymt hårt trädslag och då jag ej nyttjar elvektyg så har det vart ett hårt jobb tanken till denna kniv var högviltsjakt/vildmark men lite känsla av medeltid vilket jag tycker att både bladet och Amobina fångar upp. och varför jag inte har några elverktyg kan ses på 2 sett först var det att jag har ingen plats för det då jag bor i lägenhet och det kändes grymt surt. men nu ser jag det på ett annat sätt. kan det bli mer handverk när man gör allt för hand? visst knivarna blir kanske inte blir helt 100% perfekta. men om man vill ha det kan man ju köpa någon fabrikstillverkad kniv. det ska synas att dom är handgjorda. men visst kan dom bli bättre men det kommer väl om ett par knivar
Publicerat Mars 19, 201115 yr Hey, snygg kniv! Fantastiskt snyggt träslag. Det enda jag funderar över är om den inte känns väldigt "kantig" i handen då den inte är så "rundad" på sidorna? Men du kanske har ganska stora händer?
Publicerat Mars 19, 201115 yr Jag tycker du har gjort en kanon start med dina knivar håller med om att tomas är klockren att handla av köpt ett par blad och en del skalor av honom /Jocke
Publicerat Mars 19, 201115 yr Författare Hey, snygg kniv! Fantastiskt snyggt träslag. Det enda jag funderar över är om den inte känns väldigt "kantig" i handen då den inte är så "rundad" på sidorna? Men du kanske har ganska stora händer? absolut tycker också den är för lite kantig. men det ligger jävligt gott i handen. och ävon om det hade varit snyggare att runda till den lite. så får funktion gå före. iaf på denna kniven.
Publicerat Mars 19, 201115 yr Författare Jag tycker du har gjort en kanon start med dina knivar håller med om att tomas är klockren att handla av köpt ett par blad och en del skalor av honom /Jocke man får tacka jocke man får tacka när får man se dina knivar? ha en trevlig helg! /Nicklas
Publicerat Mars 19, 201115 yr man får tacka jocke man får tacka när får man se dina knivar? ha en trevlig helg! /Nicklas så fort jag gjort den förste /Jocke
Publicerat Mars 19, 201115 yr absolut tycker också den är för lite kantig. men det ligger jävligt gott i handen. och ävon om det hade varit snyggare att runda till den lite. så får funktion gå före. iaf på denna kniven. Ligger den bra i handen på dig så är ju det det viktigaste. Jag tyckte bara den verkade obekväm - skönt att jag hade fel.
Publicerat Mars 19, 201115 yr Författare Ligger den bra i handen på dig så är ju det det viktigaste. Jag tyckte bara den verkade obekväm - skönt att jag hade fel. precis. men håller med dig till 100% fick lurara flera gånger om jag inte skulle slipa lite till. men som sagt ligger den gott i handen får det gå före. kände på några andra knivar jag hade hemma som var rundare men fick inget bra grepp runt dom så jag bestämde mig för att ha lite mer "massa" på denna.