Publicerat Mars 21, 201115 yr Har stött på ett litet problem... Ska montera ett Leupold vx1 3-9x50 med warne qrw ringar på min Husqvarna 9,3x62. Men det verkar som om det är för långt mellan klackarna (eller tuben för kort vilket du vill). Vad gör jag då???? Tacksam för hjälp! Har liksom inte så mycket erfarenhet i ämnet. /Mattias
Publicerat Mars 21, 201115 yr Har stött på ett litet problem... Ska montera ett Leupold vx1 3-9x50 med warne qrw ringar på min Husqvarna 9,3x62. Men det verkar som om det är för långt mellan klackarna (eller tuben för kort vilket du vill). Vad gör jag då???? Tacksam för hjälp! Har liksom inte så mycket erfarenhet i ämnet. /Mattias jag skulle tro att du behöver någon form av extension fästen, dvs att de bygger frammåt/innåt så tuben räcker till. Det kan bli problem om man har för långa sådana så att fästet kommer i vägen när hylsan repiteras ur. //
Publicerat Mars 21, 201115 yr Warne har inga QD extension ringar, så vitt jag vet, jag kollade helt snabbt det är ett bekymmer för dig med din långa låda och sikte med en kort mellantub, den rätta lösningen är att du köper en tub med längre mellanrör alternativt köper ett annat montagesystem, men då du förmodligen inte är intresserad av endera är den enda lösningen jag ser att du arrangerar med en extended bas som ger dig möjligheten att sätta fram en av ringarna något men jag måste nog säga att det är en lite klyddig lösning. /Christian
Publicerat Mars 21, 201115 yr Vad har du för klackar på lådan nu och hur är dessa vända? Har ingen koll på Warne fästen och klackar men kollar man bilden på denna sida så är spåret inte i centrum på klackarna så kan man vända dem så borde avståndet bli kortare. http://www.vapenochskytte.se/ Det finns även extension klack men den är väl tänkt för att få fram kikaren