Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Nobs

Featured Replies

Publicerat

Ja vem är Nobs egentligen? Jag heter Ronney och är en 43 årig tvåbarnfar (två pojkar) som bor med fru och barnen i Drängsmarkskogarna 2 mil norr om Skellefteå, där jagar jag fågel och älg. Tog jägarexamen 2005, varför jaktintresset anföll mig vid 38 års ålder har jag inget bra svar på kanske var det när jag följde svågern en gång på trädskällarjakt eller också var det älgköttet man var ute efter. Hur som helst är jag en naturmänniska som trivs bäst när man är i skogen eller fjällen. Indianjagade efter fågel två höstar men fåglarna vann alltid över mig så 2010 köpte jag en norrbottenspetshanne och efter det har jag varit i skogen mest varje dag, frun lagomt glad men hunden desto gladare. En rolig episod var när vi träffade på en järpe när han var 5 mån gammal, fågeln 100 m från mig hunden under trädet men tittar bara på fågeln i någon minut utan ansats till skall men jag hade tränat skallkommando hemma så jag ropade lite tyst skall och han skällde några skall tills fågeln flög, efter det så föll poletten ner. Premiärdagen sköt jag en tjädertupp (ungfågel) då var han 9 måndader, totalt sköt jag fyra fåglar förra hösten. Hur många jag kröp bort har jag förträngt, känner mig som en blind elefant när man ska smyga fram men kul är det med denna typ av jakt.

Då jag härstammar från inlandet har jag turen att ha jakträtt även i Klimpfjäll och Dikanäs (Silverberg), och som om det inte skulle räcka till så köper jag årskort i Malå där mina svärföräldrar bor förövrigt de bästa fågelmarkerna som jag har tillgång till. Jag blir mer och mer intresserad av andra typer av jakt ett plus är om det dessutom är viltvårdande, lockjakt på räv har jag börjat intressera mig för så det skall testas. Förövrigt var jag en fiskeidiot när jag var yngre men har tappat en hel del av det efter barnens tillkomst men jag jobbar även på det att öka intresset för fiske med mina barn (en bra anledning att få dem att upptäcka naturen). Det var lite kort om mig :blush: nu skall jag bara försöka få in detta inlägg på rätt sida, är absolut ingen datahacker och jag tycker det känns lite diffust hur man skall göra för att det skall bli rätt (Pmade Foffe i Kusmark så man får väl skylla på honom om det går åt H-vete. :rolleyes: Personlig bild vid presentationsrutan och hur man lägger in länkar och bilder får jag starta någon tråd om eller om någon vänlig själ vill pm mig så vore det snällt. Ha det gott i vårvärmen.

Publicerat

Välkommen hit :D

Publicerat

Hej & välkommen hit!:D

Publicerat

Välkommen hit :)

mvh

Publicerat

Välkommen :)

Publicerat

välkommen! :D

Publicerat

Välkommen hit. :)

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Jag får väl också säga välkommen till dig, fast jag är grönare än dig på forumet. Kul att ytterligare en trädskällarfantast hittat hit, eller rättare sagt presenterat sig. :D

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Välkommen! kul med västerbottningar!

/Cristopher

Publicerat
  • Författare

Tackar för välkomnandet, jag försökte att fixa mina inloggningsuppgifter efter det att datorn havererade men trots nya inloggning så gick det ej. Har därför surfat runt som gäst ett bra tag tills jag köpte en ny dator och då funkande det, datorns fantastiska värld.

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat

Välkommen hit! :)

Publicerat

Välkommen vi bor ju nästgårds ju :D

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

Publicerat

Hej och välkommen!

Publicerat

Instämmer, välkommen hit!

//Stefan

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej och Välkommen hit "nästan grannar"! :rolleyes: