Publicerat Mars 22, 201115 yr En ny kniv blev till, (slidan kommer sen). Bladet kom från Seved i går och skaftet gjorde jag av av micarta, färgen är verkligen speciell på ett knivskaft måste jag säga, va lite tveksam när jag började slipa till det men tyckte det blev ovanligt när det var färdigt.
Publicerat Mars 22, 201115 yr Se där ja . Det var ju snabbt marcherat. Det vart jäkligt fint med micartan. Och som sagt lite ovanligt utformat. Bra jobbat. Seved
Publicerat Mars 22, 201115 yr Författare Se där ja . Det var ju snabbt marcherat. Det vart jäkligt fint med micartan. Och som sagt lite ovanligt utformat. Bra jobbat. Seved Har man bra utgångsmaterial är det ett stort nöje att snickra, går sjukskriven och väntar på knäoperation så jag har tid att tillbringa i snickarboa.
Publicerat Mars 22, 201115 yr Grym! Har aldrig testat micarta men håller man tungan rätt i mun så kan man få till häftiga effekter om man är noga med slipvinklarna. Passar sjukt bra på Seveds blad måste jag säga
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Tack för uppmuntran, här en till som blev färdig idag. En fiskekniv med blad från Enzo och skaft av ebenholts, tungt jobbat men slutresultatet bra. Påbörjat med slidor till knivarna jag gjort nyligt så dom är snart färdiga.
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare En slida jag gjorde i lite gammaldags stuk, för övrigt den första jag gjort
Publicerat Mars 23, 201115 yr Tack för uppmuntran, här en till som blev färdig idag. En fiskekniv med blad från Enzo och skaft av ebenholts, tungt jobbat men slutresultatet bra. Påbörjat med slidor till knivarna jag gjort nyligt så dom är snart färdiga. Härligt! Jag har nästan exakt en sån på min att göra lista. Hur blev limningen mellan trät och bladet. Blir den mycket synlig?
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Härligt! Jag har nästan exakt en sån på min att göra lista. Hur blev limningen mellan trät och bladet. Blir den mycket synlig? Limningen är nog helt osynligt med normal granskning.
Publicerat Mars 23, 201115 yr Den vart ju kalas fin och jäkla bra jobb me första slidan ska bli skoj att se de andra sen /Jocke