Publicerat Mars 23, 201115 yr Ser att man släpper in även kikarskyttar på SM i år http://www.paskrally.nu/SM2011/SMinbjudan2011.doc Fyra tävlingar 22-25/4 det måste väl vara en fest för oss skytte intresserade att fira påsk där! Ser att jag tyvärr jobbar natt denna helg men blir det fler kikarskyttar som åker tar jag ledigt trots trots att det svider lite att "missa" 36timmar divisor 70 på lönen
Publicerat Mars 23, 201115 yr Klart de släpper in kikarskyttar när deltagarskaran sinar varje år. De i min förening brukar åka på Påskrallyt men var allvarligt oroade över att det är sista gången i år
Publicerat Mars 23, 201115 yr Hej! Skulle vara skoj ifall det dök upp kikarskyttar i år. Förra året deltog en kompis till mig på påskrallyt & han var då ensam kikarskytt. Kommer det fler så anmäler vi oss säkerligen direkt :-). Ifall det behövs hjälp med boende & annat praktiskt kan vi nog bistå med hjälp. Hälsn Robert
Publicerat Mars 23, 201115 yr jag ska verkligen försöka att komma upp. bor du i närheten robert och ska du skjuta.
Publicerat Mars 23, 201115 yr jag ska verkligen försöka att komma upp. bor du i närheten robert och ska du skjuta. Hej! Jepp, bor i Pajala & deltar ifall vi blir ett gäng... /R
Publicerat Mars 23, 201115 yr Hur många skjuter ett SM? Är litet intressant med skillnaderna mot pistolskytte... på våran första kretsfälttävling Uppsala län var vi 131 startande i den största klassen i söndags. Svenska Pistolskytteförbundet ökar för femte året i rad, för all del inte mycket, men ändå. Fältskyttet är absolut största gren och på våra SM brukar det vara 3-500 startande i de olika klasserna. Övertorneå hade vill minskat antalet ngt, men hade inte stoppat mig. Fältskytte med gevär låter klart kul; får plocka upp det när man får tid (haha). Just nu räcker det nog med jakt och fältskytte pistol & revolver. Man kanske borde ordna combotävlingar... eller åtmisntone träningar. Jag skulle gärna agera pistolträningsbuddy till ngn som skolade in mig litet i gevärsfält. Inte till detta SM dock...
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Hur många skjuter ett SM? Är litet intressant med skillnaderna mot pistolskytte... på våran första kretsfälttävling Uppsala län var vi 131 startande i den största klassen i söndags. Svenska Pistolskytteförbundet ökar för femte året i rad, för all del inte mycket, men ändå. Fältskyttet är absolut största gren och på våra SM brukar det vara 3-500 startande i de olika klasserna. Övertorneå hade vill minskat antalet ngt, men hade inte stoppat mig. Fältskytte med gevär låter klart kul; får plocka upp det när man får tid (haha). Just nu räcker det nog med jakt och fältskytte pistol & revolver. Man kanske borde ordna combotävlingar... eller åtmisntone träningar. Jag skulle gärna agera pistolträningsbuddy till ngn som skolade in mig litet i gevärsfält. Inte till detta SM dock... Kollade fjolårets SM Totalt 304 skyttar 142 senior 145 veteran 17 junior Åldersfördelningen är lite trist inom gevärsskyttet
Publicerat Mars 23, 201115 yr Har 3 minuter till en 300 meters bana. Den används i princip ALDRIG numera. Jag gick med i den extremt lokala klubben för att få tillgång till banan för typ tio år sedan. Då hade klubben varit vilande länge och i och med att jag gick med lade de ner helt. Tragiskt... även om banan för all del ligger mitt i ingenting. Ngt måste göras och en kikarklass tror jag är helrätt!
Publicerat Mars 23, 201115 yr Hej! Jepp, bor i Pajala & deltar ifall vi blir ett gäng... /R trevligt, vi får se vart det slutar. vet du av fler kikarskyttar däruppe som ska delta.
Publicerat Mars 23, 201115 yr Sista anmälan verkar vara 30 mars jag tycker det ser ut som att efteranmälan är ok men man får nog ringa för att vara säker.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Författare jag tycker det ser ut som att efteranmälan är ok men man får nog ringa för att vara säker. Du har rätt jag läste nog fort och fel
Publicerat Mars 24, 201115 yr trevligt, vi får se vart det slutar. vet du av fler kikarskyttar däruppe som ska delta. Fjolårets deltagare ställer nog upp ifall han tränar lite på omladdningar med hans nya enskottslångrigg (nytt ord?). Sen är det nog dåligt på den fronten, möjligtvis någon mer. I övrigt skulle det vara trevligt att göra debut i fältskyttegebitet på ett SM :-). /R