Publicerat Mars 23, 201115 yr Någon som har eller tänker köpa? http://www.blocket.se/blekinge/I_kam_extreme__filma_det_du_ser_pa_jakten_32663028.htm?ca=15&w=3 Hyffsat pris men spelar de verkligen in i tillräckligt hög kvalité? Om inte annat så är det en kul grej! Bra att analysera anlägg m.m. Vad tror ni?
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Det står 3.0 vilket det inte gör på den på blocket. Tycker det ser ut att vara bra kvalité så det kan kanske vara högre upplösning på den på videon. Eller så är det bara jag som har dålig koll på kameror . som sagt kul grej och det blir tunga filmer att ladda upp....
Publicerat Mars 23, 201115 yr I fullt solljus kan de nog funka så bra som man kan förvänta sig men så fort det blir lite mörkare eller ordentligt mulet lär det bli rejält grynigt med den storleken på optiken. Dock är det en skitkul idé där jag kan tänka mig fler användningsområden...
Publicerat Mars 23, 201115 yr Hade vatt riktigt skoj till älgjakten te.x Nån får gärna köpa och prova dom
Publicerat Mars 23, 201115 yr absolutt. kan ha det mye morro med disse tenker jeg. men som du sier Wizard. det krever nok bra med lys som alle microobjektiver. 3.0 vil jeg tro er en litt heftigere versjon enn den som racerback selger på blocket. 3 timer film på 4 gig minne.... til den prisen... sier seg selv at det blir dårlig... men, ideen er god. de er dog ikke de förste. liquid image har versjoner for dyk og alpint. og disse er faktisk veldig gode. de er vel og merke i HD-versjoner så prisen er litt annerledes http://www.liquidimageco.com/
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare I fullt solljus kan de nog funka så bra som man kan förvänta sig men så fort det blir lite mörkare eller ordentligt mulet lär det bli rejält grynigt med den storleken på optiken. Dock är det en skitkul idé där jag kan tänka mig fler användningsområden... Mycket kloka ord som vanligt. Helt klart man får veta begränsningen, hade varit lite jobbigt för vildsvinsvakarna att ha 56mm objektiv på . Men för oss som jagar fågel och mycket på dagen så tror jag faktiskt på detta....
Publicerat Mars 23, 201115 yr Jag hade kunnat tänka mig att slakta ett par glasögon och testa med en värre kamera med större optik... ...vilket jag precis inser att det har jag redan hemma! Hmm... Jag har små inegrerade prylar som klarar att filma i HD kvalitet... Jag ser en ny projekttråd som skapas snart
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Jag hade kunnat tänka mig att slakta ett par glasögon och testa med en värre kamera med större optik... ...vilket jag precis inser att det har jag redan hemma! Hmm... Jag har små inegrerade prylar som klarar att filma i HD kvalitet... Jag ser en ny projekttråd som skapas snart Haha, Run Forest, run!
Publicerat Mars 24, 201115 yr Kanske denna skulle vara ett altenativ för någon? Min storebror fick hem av 3 av dessa, och jag testade en lite för att se om det passade mig... Dessa kostade strax under 300 per stycke... Jag ska ta hem 2st så jag också kan leka... Detta är test som jag gjorde igår... OBS 1. Titta i högsta filmkvalitet (720p) 2. Vapnet är INTE laddat 3. Jag siktar INTE på hundarna eller någon människa 4. Kameran sitter provisoriskt fasttejpat på Kikarsiktet 5. När hunden har kameran på sig, är den endast instoppad under en rem. Skulle man anstränga sig lite så skulle man iaf få "hundvinkeln" MYCKET bättre
Publicerat Mars 24, 201115 yr Tøfft. Kameraet har absolutt potensialet, men mic'en er skrot desverre. Trur jeg må skaffe meg et par slike
Publicerat Mars 25, 201115 yr Himo, om du känner för att ta hem en extra så köper jag gärna en #11 av dig! Betydligt mindre plattform än den jag kan bygga på... Kanonbra tips!
Publicerat Mars 25, 201115 yr De där nyckelprylarna kan ju inte kosta mycket alls öht. Kameraglasögonen kostar kring 40 USD tror jag också, spelar in 1 timme film på 6gb tror jag i full upplösning. Finns i lite olika färger och linsfärg finns också att välja på. Sjuka är att Racerback osv tar 1295kr för de dära, lär ju inte kosta mer än 300kr för dem Btw nyckelringprylen där är ju 1280x960 va? 4:3 alltså?
Publicerat Mars 25, 201115 yr Jag har en såndär ntckel ringare. Han dock inte ha den på bössan i år mel har filmat lite med den och för att vara så liten så är dn rätt bra i "bra ljusförlållanden" blir de lite mörk eller i skugga sjunker kvaliten på filmen raskt ner! Blir kul i höst och prova den men att ha den på hunden tror ja de inte blir för den är inte vatten tät //Martin
Publicerat Mars 25, 201115 yr Beställde en 808 #11 på Ebay nu så får vi se vad den klarar av! Kostade ca 225 kr vilket inte var så blodigt :-)
Publicerat Mars 25, 201115 yr Själv har jag en sådan här: Ska försöka få fast den på hunden och se hur det funkar, ska iaf på bössan när man smyger på ståndskall helt klart