Publicerat Mars 23, 201115 yr Nå'n som vet hur det är med "livstidsgaranti"? Köpte en beggad pangare som det satt ett Tasco 3-9 x 40 på och idag, helt plötsligt verkar hela tuben full av imma... Har egentligen inte råd just nu att köpa en annan optik men måste man så måste man, tar därför emot PM från alla som har nå't liggande! Kravspec: 1-tums tub, 40-50 mm diameter, gärna variabel brännvidd men inget krav samt billigt förstås. Är inte märkesfixerad eller särskilt kräsen, vill egentligen bara slippa öppna riktmedel. Helst av allt önskar man ju att det verkligen finns "livstidsgaranti" men om en sak låter för bra för att vara sann så är den oftast inte sann... Murphy's typ!
Publicerat Mars 23, 201115 yr Nå'n som vet hur det är med "livstidsgaranti"? Köpte en beggad pangare som det satt ett Tasco 3-9 x 40 på och idag, helt plötsligt verkar hela tuben full av imma... Har egentligen inte råd just nu att köpa en annan optik men måste man så måste man, tar därför emot PM från alla som har nå't liggande! Kravspec: 1-tums tub, 40-50 mm diameter, gärna variabel brännvidd men inget krav samt billigt förstås. Är inte märkesfixerad eller särskilt kräsen, vill egentligen bara slippa öppna riktmedel. Helst av allt önskar man ju att det verkligen finns "livstidsgaranti" men om en sak låter för bra för att vara sann så är den oftast inte sann... Murphy's typ! Har en Tasco 3-9x40 liggande (nyligen köpt från Kina, så jag tror inte att den har "livtidsgaranti"), bara öppnat lådan och kollat på den, om det kan vara något. 350:- + porto (Är det intressant kan jag fixa fram en bild)
Publicerat Mars 23, 201115 yr Nu finns det ju något som de facto är livstidsgaranti (eller åtminstone så länge Vortex existerar): http://www.vortexoptics.com/content/vip_warranty Dessutom kan du köra över kikaren med traktorn, sopa ihop spillrorna och skicka in eländet till Vortex så får du ut en ny. Crossfire (Kina) Neeeej inte igen..... Diamondback (Filippinerna) Viper och Viper PST (Filippinerna respektive Japan delvis) Razor Japan Jag har ett "lånesikte" öronmärkt för just kinajunkshaverier, Weaver V9 "tv-ruta" 3-9x40, tyvärr med 1/8 MOA dot, du kan låna det tills du har hittat något vettigt..... Raggarö
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Jag har ett "lånesikte" öronmärkt för just kinajunkshaverier, Weaver V9 "tv-ruta" 3-9x40, tyvärr med 1/8 MOA dot, du kan låna det tills du har hittat något vettigt..... Raggarö Himla bussigt men det är ju ingen ko på isen, "måste" jag panga på nå't med kula så tar jag "niotrean" i stället men som sagt, tack i alla fall!
Publicerat Mars 24, 201115 yr Himla bussigt men det är ju ingen ko på isen, "måste" jag panga på nå't med kula så tar jag "niotrean" i stället men som sagt, tack i alla fall! Har en belyst Shirstone liggande 3-9x40. Den kan du få billigt nästa gång vi träffs. Shirstone är iaf skottfast och inget epa.
Publicerat Mars 24, 201115 yr har en leupold vx 2 3-9*50 här hemma. Som jag kan tänka mig avyttra. Den är 5 år men i stort nyskick knappt varit ute i skogen och då som passkytt på älgjakten.
Publicerat Mars 25, 201115 yr "Livstidsgaranti" på billiga sikten betyder i praktiken att handlaren eller grossisten slänger bort det trasiga siktet och kunden får ett nytt, helt enkelt. Det är ofta meningslöst och helt oekonomiskt att försöka reparera en lågprisglugg. Vill man ha garanti som fungerar snabbt och bra så är Leupold ett av de absolut bästa köpen. En auktoriserad verkstad finns i Sverige och inga papper behövs. Du kan alltså köpa en 22 år gammal Leupold på en loppmarknad i Yttre Mongoliet, och sedan lämna in den på service hos Gyttorp. Vill du bara ha en billig och pålitlig kikare så är Pecar och äldre Weaver K och V, bra val. Helt otroligt mycket bättre än nyare Kina-tillverkade sikten. mvh Danne
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare "Livstidsgaranti" på billiga sikten betyder i praktiken att handlaren eller grossisten slänger bort det trasiga siktet och kunden får ett nytt, helt enkelt. Det är ofta meningslöst och helt oekonomiskt att försöka reparera en lågprisglugg. Vill man ha garanti som fungerar snabbt och bra så är Leupold ett av de absolut bästa köpen. En auktoriserad verkstad finns i Sverige och inga papper behövs. Du kan alltså köpa en 22 år gammal Leupold på en loppmarknad i Yttre Mongoliet, och sedan lämna in den på service hos Gyttorp. Vill du bara ha en billig och pålitlig kikare så är Pecar och äldre Weaver K och V, bra val. Helt otroligt mycket bättre än nyare Kina-tillverkade sikten. mvh Danne Det låter ju som att Leupold i vart fall har tagit själva ordet "livstidsgaranti" på allvar för precis så önskar man ju att det var, tyvärr verkar det inte vara så med t.ex Tasco... Har ett Weaver K på min gamla orörda "niotrea" och det funkar även om det känns som en antikvitet, ja hela bössan känns ju som en antikvitet men den gör ju jobbet i alla fall. Tackar för upplysningarna!
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Mitt taskiga Tasco har nu flyttat till soptunnan, livstidsgaranti eller ej och jag har begåvats med ett japanskt Weaver 3-9X38 som jag ska betala i natura... Ja, kanske inte rätt uttryck men jag ska klippa förra ägarens spaniel tills vi är kvitt.