Publicerat Mars 23, 201115 yr Är det någon som har tips på hur man skjuter in bössan med jakt ammo utan att skjuta slut på 24 skott. Köpte Jakt skott till 9,3x62 840:- 24 skott, så jag vill nog använda så lite som möjligt. Upptag 71 kanske läser och har tips, Vem som helst får ge tips allt är välkommet.
Publicerat Mars 23, 201115 yr Tack för förtroendet!! Skjut 3 eller ännu hellre 5 skotts serier och räkna helt enkelt ut centrum på träffbilden och skruva därefter. Testa med övningsammo så du vet att kikaren svarar på hur du skruvar. Det kanske inte är någon panik så här års att skjuta in med jakt ammo, så träna så mycket du kan på att skjuta träffbilder med övningsammo, vid flera tillfällen, det är faktiskt en liten konst att skjuta bra träffbilder i bänk åxå,speciellt med en kraftig kaliber som 9,3x62.
Publicerat Mars 23, 201115 yr Sätt bössan i en skjutbänk och sikta in dig på mitten av målet. Skjut ett skott. Skruva in kikarsiktet så det nu är exakt på hålet, utan att flytta bössan. Klart!
Publicerat Mars 23, 201115 yr Är det någon som har tips på hur man skjuter in bössan med jakt ammo utan att skjuta slut på 24 skott. Köpte Jakt skott till 9,3x62 840:- 24 skott, så jag vill nog använda så lite som möjligt. Upptag 71 kanske läser och har tips, Vem som helst får ge tips allt är välkommet. Först kan du lägga bössan i en skjutbänk helt stila och ta ut slutstycket, sen riktar du in pipan mitt i målet och sen flyttar du bara upp huvudet till kikaren för att de hur mycke fel de slår.Skruva sedan in kikaren så de blir ungefär mitt i sen kan du börja skjuta. Börja med att skjuta in på ca 50m lite groft med jaktmatch (övningsammo) sen när du har gjort de så flyttar du tavlan till 80m och då skjuter du några smällar med jaktmatchen och sen går du över till jaktammon och finlirar med den Övningammon och jaktammon kan slå lite olika så de är ingen vits med att finlira med jaktmatchen... Hoppas de var lite hjälp på traven. //Martin
Publicerat Mars 23, 201115 yr Först kan du lägga bössan i en skjutbänk helt stila och ta ut slutstycket, sen riktar du in pipan mitt i målet och sen flyttar du bara upp huvudet till kikaren för att de hur mycke fel de slår.Skruva sedan in kikaren så de blir ungefär mitt i sen kan du börja skjuta. Börja med att skjuta in på ca 50m lite groft med jaktmatch (övningsammo) sen när du har gjort de så flyttar du tavlan till 80m och då skjuter du några smällar med jaktmatchen och sen går du över till jaktammon och finlirar med den Övningammon och jaktammon kan slå lite olika så de är ingen vits med att finlira med jaktmatchen... Hoppas de var lite hjälp på traven. //Martin Martin har helt rätt, jag förutsatte att du redan var inskjuten med övningsammo med tanke på ditt inlägg i optiktråden om fästen, men så kanske inte var fallet. Se till att ha en ok bänk, bra stöd, jag föredrar sandsäckar.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Författare Bössan är inskjuten. Det jag är rädd för är att jag aldrig blir nöjd. Som med jaktmatch skött och skött trodde det var fel på kikaren, men problemet var att jag har en träff bild något mindre än en snusdosa. När jag skött in bössan skött jag ett skott justerade skött justerade och på så viss blev jag aldrig nöjd med träff bilden. Men om jag skjuter ett skott jaktmatch och ett jakt skott och kollar diffen, Justerar och skjuter kanske 4-5 jakt skott för att se träff bilden.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Har du en träffbild inom snusdosan på 80m och om du inte ska presitions skjuta med en vanlig jaktbössa så skulle jag inte krongla mer med de, de räcker gott för att jaga med tycker jag!
Publicerat Mars 24, 201115 yr Handladdning är annars ett tips för att få ner priset på ammo, Handladdar själv 9,3x62 och har fått bra resultat med prvi partizans kulor som är nästan gratis.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Författare Jag är hel nöjd med presitionen de är bara att jag vill hålla nere kostnaderna när jag skjuter in bössan. Och tänkte då om någon hade några bra tips hur man gör det på minsta möjliga pangande. Handladdning är inget för mig för tillfället, Får skylla sig själv när man ska så dyr bössa.
Publicerat Maj 18, 201114 yr kör med 15gr oryx i min,den skjuter exakt lika med jaktmatchen så det går inte så många till inskjutning