Publicerat Mars 24, 201115 yr Gjorde en kniv på Brusletto Falken blad härom veckan. Det resulterade i en beställning på en liknande kniv, men med lite annat material. Denna har älghorn, dubbla silverbolster samt stabbad tvärsågad masurbjörk. Älghornet är från rosenkransen så det finns knappt någon märg alls. Den är inte lång, 3 fingerskniv som den förra, men den ligger stadigt i handen och har en liten tumsvacka på ryggen precis innan bladet som gör att man har full kontroll över kniven trots sin litenhet. Funderar på hur den skulle se ut med en nedfilning mitt emellan silverbitarna, samt tennet nedfilat i skaftet?! Hmm... Mvh / Karl-Erik
Publicerat Mars 24, 201115 yr Skitsnygg! Jag är normalt inte så het på nerfilade inlägg på bruksknivar men på den skulle det faktiskt bli riktigt snyggt! Bara det inte blir för djupt så det blir problem att få bort blod och liknande efteråt.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Jäkligt fin Kalle men min enkla åsikt är inga ner filningar. Ser kanon bra ut som den är. Helheten skulle se smalare ut på den redan smalaste punkten på skaftet så därför tänkte jag så. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 24, 201115 yr Riktigt fint Kalle. En super skinner. Jag håller med Kimmo, inga nedfilningar. Seved
Publicerat Mars 24, 201115 yr Det var jäklar i mig en "solstråle" till kniv! Många solstrålar faktiskt.... Urläckert!
Publicerat Mars 24, 201115 yr Hej Kalle ! Den var tjusig som bara den. håller med Kimmo o Seved om att inte ha nerfilning på tennet , men till nästa kniv i den här varianten så kanske lite filework på tennet . tänkte att då får man lite liv i tennet samtidigt som man inte gör kniven "smalare" jag kanske har fel men tror det skulle bli coolt MVH Eas
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Tack för feedbacken! Nej det blir ingen nedfilning på detta, Kimmo har helt rätt i dimensionen av skaftet. Att göra filework i tenn är npg ingen bra ide är jag rädd, det är alldeles för mjukt och risken att de skadas av stötar på skaftet är alltför stor. Sedan behövs det npg lite tjockare gods för att det skall bli snyggt med filework i inlägg. Mvh / Karl-Erik